Pages

Aktivna rizična ponašanja djece u vrtiću i načini provođenja vremena djeteta u obitelji
Aktivna rizična ponašanja djece u vrtiću i načini provođenja vremena djeteta u obitelji
Ana Krnjus
Temeljni cilj rada bio je analizirati odnose između nekih aktivnih rizičnih problema u ponašanju djece rane i predškolske dobi u vrtiću i načine provođenja vremena djece kada su sa svojim roditeljima. Istraživanje se provelo u dva naselja Istarske županije, Višnjanu i Tinjanu, s uzorkom od 60 ispitanika. Ispitanici su bila djeca (N=60; M=36, Ž=24, AS=4,9, SD=1,16) koja pohađaju dječje vrtiće u navedenim gradovima i njihovi su roditelji dali informirani pristanak za...
Aktivnosti penjanja i silaženja kao prirodnih oblika kretanja za djecu predškolske dobi
Aktivnosti penjanja i silaženja kao prirodnih oblika kretanja za djecu predškolske dobi
Katarina Čargonja
Ovaj završni rad pod naslovom „Aktivnosti penjanja i silaženja kao prirodnih oblika kretanja djece predškolske dobi”, sadrži teorijski, akcijski i programski dio. Prvi dio rada obuhvaća definiciju i podjelu motoričkih znanja s posebnim naglaskom na biotička motorička znanja za savladavanje prepreka i otpora. U akcijskom djelu su tabelarno i grafički prikazani dobiveni rezultati istraživanja te tekstualni osvrt kroz analizu i raspravu. Treći dio rada sadrži elementarne igre i...
Aktivnosti razvrstavanja i analize podataka u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Aktivnosti razvrstavanja i analize podataka u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Ivana Erdelja
Podaci predstavljaju bogatstvo informacija koje svakodnevno prikupljamo o našem svakodnevnom okruženju. Kako bismo im pridali značaj, neophodno je posjedovati sposobnost učinkovite obrade podataka, njihova razvrstavanja, organiziranja, prezentiranja i interpretiranja. Jedno od ključnih saznanja koje se potiče istraživanjem analize podataka kod djece jest da prikupljanje podataka služi svrsi otkrivanja odgovora na pitanja koja nemaju očigledno rješenje. Kako bi se potakle vještine...
Analiza baterija testova za mjerenje tjelesne spremnosti u odgojnom-obrazovnom sustavu
Analiza baterija testova za mjerenje tjelesne spremnosti u odgojnom-obrazovnom sustavu
Irma Rizvić
Cilj istraživanja bio je napraviti sustavan pregled i analizu postojećih baterija testova za mjerenje tjelesne spremnosti u kineziološkoj edukaciji po domenama te utvrditi kvalitativne razlike između istih. Želi se odrediti složenost i zastupljenost određenih testova, vremenski angažman potreban za provedbu istih te utvrditi jesu li testovi usmjereni zdravstvenom fitnesu ili maksimalnom sportskom dosegu. Za utvrđivanje razlika između varijabli korištena je metoda sadržaja,...
Analiza kinezioloških programa za djecu rane i predškolske dobi
Analiza kinezioloških programa za djecu rane i predškolske dobi
Lana Primožić
Cilj ovog rada bio je analizirati dostupne kineziološke programe za djecu koji se nude u institucijskom i izvaninstitucijskom kontekstu te utvrditi postoje li određene kvalitativne razlike između istih. Metodom analize sadržaja analizirani su internetski dostupni sadržaji. U daljnjim koracima istraživanja grupirani su i analizirani kineziološki programi koji se provode unutar odgojno- obrazovne ustanove te izvan nje. Rezultati ukazuju da se unutar institucijskoga konteksta provode...
Analiza pozitivnih afektivnih stanja odgajatelja
Analiza pozitivnih afektivnih stanja odgajatelja
Sanja Čačić
Za kvalitetan rad odgajatelja nisu samo važne kompetencije kojima odgajatelj raspolaže, već i odrednice implicitne kognicije s kojima odgajatelj svakodnevno dolazi u svoju vrtićku skupinu. Osnovni cilj ovog istraživanja bio je ispitati pozitivna i negativna afektivna stanja odgajatelja predškolske djece, te njihov omjer. U istraživanju je sudjelovalo 152 ispitanika, od čega 115 studenata Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, polaznika diplomske razine studija Ranog i...
Analiza programa za poticanje znanstvene pismenosti u predškolskom  periodu kao dobrobiti za potencijalno darovitu djecu
Analiza programa za poticanje znanstvene pismenosti u predškolskom periodu kao dobrobiti za potencijalno darovitu djecu
Vedrana Rajković
Djeca rane i predškolske dobi imaju izraženu znatiželju za istraživanjem svijeta oko sebe pa ih zbog toga nazivamo malim znanstvenicima. Ono što odgajatelji čine kako bi sačuvali njihovu prirodnu znatiželju jesu svakodnevne istraživačke aktivnosti koje su sastavni dio rada s djecom. Istraživačke aktivnosti omogućuju djeci rano otkrivanje znanstvenih koncepata čime se kod djece razvija rana znanstvena pismenost koja je temelj za kasnije učenje. Cilj je ovoga rada analizirati...
Analiza projekta Rijeka pliva u funkciji svladavanja plivačkog znanja
Analiza projekta Rijeka pliva u funkciji svladavanja plivačkog znanja
Sara Fumis
Cilj ovog rada jest, na temelju prikupljenih podataka, utvrditi koliki je broj učenika obuhvaćeno obukom neplivača u gradu Rijeci; koliki je udio neplivača među učenicima drugih razreda u 23 osnovne škole u gradu Rijeci i koliki je postotak učenika naučilo plivati nakon 10+ sati obuke plivanja. Uzorak ispitanika činilo je od 2008. godine do 2012. godine 4 127 učenika drugih razreda iz svih osnovnih škola u gradu Rijeci. Ispitanici su testirani tijekom prvog sata obuke plivanja te...
Analiza stanja i prijedlog prevencije pretilosti u djece rane školske dobi
Analiza stanja i prijedlog prevencije pretilosti u djece rane školske dobi
Petra Miš-Čak
U zadnjih tridesetak godina uočava se sve veći broj prekomjerno teške i pretile djece. Prekomjerna težina i pretilost, problem je koji predstavlja uzrok velikog broja bolesti, a današnje generacije sve se teže odupiru tom problemu. Radi važnosti uloge ove teme u životu djece, ali i odraslih, u ovom radu razmatrana su brojna istraživanja potaknuta istim problemom. Na osnovu ispitanih morfoloških obilježja (tjelesna visina, tjelesna masa, indeks tjelesne mase, kožni nabori, udio...
Analiza zastupljenosti pokreta u alternativnim programima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Analiza zastupljenosti pokreta u alternativnim programima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Ivona Tomée
Cilj ovoga rada bio je analizirati zastupljenost pokreta u alternativnim programima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, odnosno utvrditi razinu zastupljenosti pokreta u alternativnim programima koji se provode u specifičnim ustanovama ranog odgoja u Republici Hrvatskoj te usporediti s razinom zastupljenosti pokreta u redovnom programu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. U istraživanju je korištena metoda analize sadržaja gdje su analizirani kurikulumi dječjih...
Anomičnost hrvatskog društva i povjerenje u institucije
Anomičnost hrvatskog društva i povjerenje u institucije
Jelena Oblijan
Anomija podrazumijeva destabilizaciju društvenih vrijednosti koja uzrokuje nestabilnost društvenih obrazaca. Najčešće se manifestira porastom stupnja nepovjerenja građana prema određenim društvenim elementima zbog čega slabi društvena efikasnost. Ovim radom provjerilismo stupanj institucionalnog (ne)povjerenja među ciljanom skupinom studenata Sveučilišta u Rijeci; pod pretpostavkom da nizak stupanj institucionalnog povjerenja inicira prisutnost anomije u društvu. Osim upita o...
Arhitektura i dizajn osnovnih škola u Republici Hrvatskoj
Arhitektura i dizajn osnovnih škola u Republici Hrvatskoj
Lucija Petračić
U radu se razmatra arhitektura osnovnih škola u Hrvatskoj s likovno-estetskog aspekta i s naglaskom na suvremena arhitektonska ostvarenja. Vanjski i unutrašnji prostor osnovnih škola trebali bi estetski i funkcionalno zadovoljavati najviše standarde struke. Prostor u kojemu učenici i djelatnici borave trebaju svojim oblikovnim konceptom biti poticajni i ugodni za boravak i učenje. U istraživačkom dijelu dokumentacijskom će se metodom dobiti pregled građevina osnovnih škola...

Pages