Title (croatian) | Istraživačke aktivnosti u nastavi prirode i društva |
Editor | Dunja Anđić |
Other responsibility | Sanja Blagdanić (Reviewer) |
Other responsibility | Ivana Jurjević Jovanović (Reviewer) |
Other responsibility | Petra Papak Pejić (Reviewer) |
Author's institution | University of Rijeka Faculty of Teacher Education (Department for Social Sciences) |
Scientific / art field, discipline and subdiscipline | SOCIAL SCIENCES Pedagogy Didactics |
Abstract (croatian) | Ovaj priručnik nastao je s ciljem da se istraživački pristup približi i učenicima i
učiteljima i oživotvori kao zajednički dio nastavnog rada učenika i učitelja u nastavi
Prirode i društva. Namjera je ove knjige, koja je nastala u suradnji sa studentima
učiteljskog studija, inspirirati buduće učitelje i učitelje u praksi te im prikazati primjere
istraživačkih aktivnosti i materijale za rad s učenicima, u obliku pokusa i praktičnih
radova. Želja je bila približiti učiteljima istraživački pristup i ponuditi im mogućnosti
za njegovu implementaciju u svim domenama kurikula nastavnog predmeta Prirode
i društva. Naglasak je pritom na uglavnom prirodoslovnim sadržajima, s napomenom
da se ni na jedan način ne žele umanjiti i brojne mogućnosti istraživanja u području
geografskih, društvenih, ekonomskih i drugih sadržaja, a koji su dio ishoda kurikula
nastavnog predmeta Prirode i društva. Sve prikazane ideje, aktivnosti, teorijska
podloga, kao i materijali, isplanirali su i izveli studenti učiteljskog studija, tijekom
nastave kolegija Metodika prirode i društva i Istraživačka nastava prirode i društva,
a pod mentoriranjem urednice ove knjige. Priručnik je koncipiran na sljedeći način:
osim uvodnog poglavlja kojim se predstavlja značaj istraživačkog pristupa i modeli
istraživanja koji su implementirani u sve predstavljene aktivnosti, unutar svake
domene kurikula nastavnog predmeta Prirode i društva A., B., C. i D. prikazane su
mogućnosti i primjeri raznih pokusa i praktičnih radova kao istraživačkih aktivnosti,
a koji uključuju teorijsku raščlambu teme, prijedloge artikulacije nastavnih sati, opise
aktivnosti popraćene fotografijama i radnim materijalom. Bitno je istaknuti da su
ovo tek primjeri koji uključuju ishode jedne ili više domena, a koje je sve moguće
realizirati istraživačkim pristupom. Materijali korišteni za ovdje prikazane aktivnosti
nisu vlasništvo autora ni urednika, već se nalaze navedeni u literaturi, kao i
internetske poveznice i izvori preuzeti s javno dostupnih mrežnih stranica. Priručnik je
koncipiran tako da se unutar svake od četiriju domena prikazuju primjeri i mogućnosti
istraživačkih i praktičnih aktivnosti, ali uz napomenu da oni nikako ne isključuju
ishode ostalih domena niti povezivanje i koreliranje s ostalim unutarpredmetnim
ishodima i preporučenim sadržajima. Primjeri su tematski određeni u odnosu na
dominantan i/ili neprepoznatljiviji ishod, s istaknutim ishodima istraživačkog pristupa
i mogućeg povezivanja ishoda iz druge domene. Pritom treba napomenuti, da ovdje
nije riječ o receptima ili propisanim postupcima, već tek o primjerima i idejama
odvijanja istraživačkih i praktičnih aktivnosti, jer u konačnici sve ovisi o motivaciji,
kompetencijama i autonomiji svakog učitelja ponaosob. |
Keywords (croatian) | |
Language | croatian |
Publication type | Edited book-Professional book-Other textbooks/manuals |
Publication status | Published |
Peer review | Peer review - international |
Publication version | Published version |
Edition | Učiteljski fakultet u Rijeci, Sveučilište u Rijeci |
Pages | 383 |
ISBN | 978-953-7917-58-6 (e-izdanje) |
URN:NBN | urn:nbn:hr:189:499101 |
Online first | 2022-02-24 |
Type of resource | Text |
Publisher | Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet |
Publishing place | Rijeka, Učiteljski fakultet u Rijeci, Sveučilište u Rijeci |
Access conditions | Open access |
Public note | Materijali korišteni za ovdje prikazane aktivnosti nisu vlasništvo autora ni urednika, već se nalaze navedeni u literaturi, kao i internetske poveznice i izvori preuzeti s javno dostupnih mrežnih stranica. Autori čija su djela ovdje prikazana zadržavaju svoja autorska prava. |
Created on | 2022-02-24 09:14:18 |