Naslov (hrvatski) | Istraživačke aktivnosti u nastavi prirode i društva |
Urednik | Dunja Anđić |
Ostale odgovornosti | Sanja Blagdanić (Recenzent) |
Ostale odgovornosti | Ivana Jurjević Jovanović (Recenzent) |
Ostale odgovornosti | Petra Papak Pejić (Recenzent) |
Autorova ustanova | Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za društvene znanosti) |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika |
Sažetak (hrvatski) | Ovaj priručnik nastao je s ciljem da se istraživački pristup približi i učenicima i
učiteljima i oživotvori kao zajednički dio nastavnog rada učenika i učitelja u nastavi
Prirode i društva. Namjera je ove knjige, koja je nastala u suradnji sa studentima
učiteljskog studija, inspirirati buduće učitelje i učitelje u praksi te im prikazati primjere
istraživačkih aktivnosti i materijale za rad s učenicima, u obliku pokusa i praktičnih
radova. Želja je bila približiti učiteljima istraživački pristup i ponuditi im mogućnosti
za njegovu implementaciju u svim domenama kurikula nastavnog predmeta Prirode
i društva. Naglasak je pritom na uglavnom prirodoslovnim sadržajima, s napomenom
da se ni na jedan način ne žele umanjiti i brojne mogućnosti istraživanja u području
geografskih, društvenih, ekonomskih i drugih sadržaja, a koji su dio ishoda kurikula
nastavnog predmeta Prirode i društva. Sve prikazane ideje, aktivnosti, teorijska
podloga, kao i materijali, isplanirali su i izveli studenti učiteljskog studija, tijekom
nastave kolegija Metodika prirode i društva i Istraživačka nastava prirode i društva,
a pod mentoriranjem urednice ove knjige. Priručnik je koncipiran na sljedeći način:
osim uvodnog poglavlja kojim se predstavlja značaj istraživačkog pristupa i modeli
istraživanja koji su implementirani u sve predstavljene aktivnosti, unutar svake
domene kurikula nastavnog predmeta Prirode i društva A., B., C. i D. prikazane su
mogućnosti i primjeri raznih pokusa i praktičnih radova kao istraživačkih aktivnosti,
a koji uključuju teorijsku raščlambu teme, prijedloge artikulacije nastavnih sati, opise
aktivnosti popraćene fotografijama i radnim materijalom. Bitno je istaknuti da su
ovo tek primjeri koji uključuju ishode jedne ili više domena, a koje je sve moguće
realizirati istraživačkim pristupom. Materijali korišteni za ovdje prikazane aktivnosti
nisu vlasništvo autora ni urednika, već se nalaze navedeni u literaturi, kao i
internetske poveznice i izvori preuzeti s javno dostupnih mrežnih stranica. Priručnik je
koncipiran tako da se unutar svake od četiriju domena prikazuju primjeri i mogućnosti
istraživačkih i praktičnih aktivnosti, ali uz napomenu da oni nikako ne isključuju
ishode ostalih domena niti povezivanje i koreliranje s ostalim unutarpredmetnim
ishodima i preporučenim sadržajima. Primjeri su tematski određeni u odnosu na
dominantan i/ili neprepoznatljiviji ishod, s istaknutim ishodima istraživačkog pristupa
i mogućeg povezivanja ishoda iz druge domene. Pritom treba napomenuti, da ovdje
nije riječ o receptima ili propisanim postupcima, već tek o primjerima i idejama
odvijanja istraživačkih i praktičnih aktivnosti, jer u konačnici sve ovisi o motivaciji,
kompetencijama i autonomiji svakog učitelja ponaosob. |
Ključne riječi (hrvatski) | |
Jezik | hrvatski |
Vrsta publikacije | Urednička knjiga-Stručna knjiga-Ostali udžbenici/priručnici |
Status objave | Objavljen |
Vrsta recenzije | Recenziran - međunarodna recenzija |
Verzija publikacije | Objavljena verzija rada (izdavačev PDF) |
Izdanje | Učiteljski fakultet u Rijeci, Sveučilište u Rijeci |
Broj stranica | 383 |
ISBN | 978-953-7917-58-6 (e-izdanje) |
URN:NBN | urn:nbn:hr:189:499101 |
Datum objave elektroničkog izdanja | 2022-02-24 |
Vrsta resursa | Tekst |
Izdavač | Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet |
Mjesto izdavanja | Rijeka, Učiteljski fakultet u Rijeci, Sveučilište u Rijeci |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Javna napomena | Materijali korišteni za ovdje prikazane aktivnosti nisu vlasništvo autora ni urednika, već se nalaze navedeni u literaturi, kao i internetske poveznice i izvori preuzeti s javno dostupnih mrežnih stranica. Autori čija su djela ovdje prikazana zadržavaju svoja autorska prava. |
Datum i vrijeme pohrane | 2022-02-24 09:14:18 |