Naslov Povezanost provedbe tjelesnih aktivnosti u prirodi s razvojem kinantropoloških obilježja djece predškole dobi
Naslov (engleski) Correlation Between the Implementation of Psysical Activities in Nature and Knantropological haracteristics in Preschool-aged Children
Autor Angelina Banko
Mentor Biljana Trajkovski (mentor)
Član povjerenstva Vilko Petrić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Biljana Trajkovski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasminka Mezak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2019-05-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Ustanovama predškolskog odgoja jedna od bitnih zadaća jest brinuti o optimalnom rastu i razvoju djece predškolske dobi. Stoga se znatno povećao interes u proučavanju tjelesne aktivnosti djece predškolske dobi i djetetove prirode kretanja u svrhu poboljšanja njihovih kinantropoloških obilježja. Cilj ovog rada je istražiti utjecaj tjelesnog vježbanja u prirodi na razvoj kinantropoloških obilježja djece. Istraživanje se provodilo na uzorku od 44 djece (22 djece sačinjavalo je eksperimentalnu skupinu i 22 djece kontrolnu skupinu) starosne dobi pet godina u Dječjem vrtiću „Viškovo“. Izmjerena je tjelesna visina i tjelesne težina djece na temelju kojih se izračunao indeks tjelesne težine. Provedena su inicijalna i finalna mjerenja u testu trčanja 3 minute (aerobna izdržljivost), prenošenja kockica (koordinacija), skok u dalj iz mjesta (eksplozivna snaga nogu), hodanje unatrag četveronoške (koordinacija), podizanje trupa (repetitivna snaga trupa) i pretklon u sjedu (fleksibilnost). Eksperimentalan skupina je sudjelovala u tjelesnom vježbanju na otvorenom prostoru gdje su vježbali 3 puta tjedno u trajanju od 45 minuta u periodu od 3 mjeseca. Kontrolna skupina nije sudjelovala u tjelesnom vježbanju na otvorenom prostoru. Dobiveni rezultati su pokazali da nema značajne razlike između skupina u inicijalnom provjeravanju, te je potvrđena prva hipoteza koja kaže da će obje skupine na početku programa imati iste rezultate u inicijalnim mjerenjima. Nadalje, rezultati pokazuju da je eksperimentalna bolja od kontrolne u finalnom mjerenju, čime se potvrđuje i druga hipoteza koja kaže da će u finalnom mjerenju eksperimentalna skupina imati bolje rezultate od kontrolne skupine. Rezultati su isto tako pokazali da postoji statistički značajna razlika između inicijalnog i finalnog mjerenja eksperimentalne skupine i time je potvrđena treća hipoteza koja je rekla da će eksperimentalna skupina više napredovati od kontrolne. S obzirom na ostvarene rezultate u kojima se ne prikazuje statistički značajna razlika između inicijalnog i finalnog mjerenja kontrolne skupine, potvrđena je i četvrta hipoteza kojom se reklo da se kod kontrolne skupine neće utvrditi značajan statistički napredak između inicijalnog i finalnog mjerenja.
Sažetak (engleski) In pre-school institutions one of the important task is to care about optimal growth and development of pre-school children. Therefore, the interest in studying the physical activity of preschool chldren and the child's nature of movement has been considerably increased in order to improve their kinantropological features. The aim of this paper is to investigate the influence of physical exercise in nature on the development of kinantropological of children. The study was conducted on a sample of 44 children (22 children comprised an experimental group and 22 children control group) of five years old in the kindergarten „Viškovo“. The body height and weight of the children were measured wich will be used for calculations of the body mass index. Initial and final measurements were carried out in the test of backward walking (coordinaton), transfering the cubes (coordination), lifting the core (repetitive troop strength), jumping distance from the spot (explosive force of the leg), running for 3 minutes (aerobic endurance) and pretension while seated (flexibility). An experimental group participated in physical exercise in the open air where they practiced 3 times a week for 45 minutes in a period of 3 months. The obtained results showed that there was no significant difference between the groups in the initial check and the first hypothesis was confirmed that both groups at the beginning of the program would have the same results in initial measurements. Furthermore, the results show that the experimental is better than the control in the final measurement, which is confirmed by another hypothesis that the final experiment group will have better results than the control group. The results also showed that there was a statistically significant difference between the initial and final measurement of the experimental group and thus confirmed a third hypothesis that said experimental group would progress more than the control. Given the results that did not show a statistically significant difference between the initial and final measurement of the control group, the fourth hypothesis was confirmed that the control group would not determine significant statistical progress between the initial and final measurements.
Ključne riječi
predškolski odgoj
morfološka obilježja
motoričke sposobnosti
funkcionalne sposobnosti
boravak na otvorenom prostoru
Ključne riječi (engleski)
preschool education
morphological characteristics
motor skills
functional abilities
outdoor living space
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:878530
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-13 11:04:44