Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline) |
Sažetak | Glazba je sveprisutna u ljudskom životu stoga ne postoji sumnja u njezinu moć. S obzirom da
utječe na različite aspekte čovjekove osobnosti; kognitivni, psihomotorni i socio-emocionalni
razvoj, oduvijek je bila sastavni dio odgoja i obrazovanja. Nastava Glazbene kulture nastoji
unaprijediti učenikov estetski razvoj, kreativnost, njegove glazbene sposobnosti, interese te
osposobiti ga za život u multikulturnom svijetu. Glazbene aktivnosti kao i kurikulum nastavnog
predmeta Glazbena kultura mijenjali su se kroz povijest. Bez obzira što je prije par godina došlo
do kurikularne reforme kojoj je glavni cilj cjeloviti razvoj učenika tj. stavlja se naglasak na
istraživanje, promatranje, povezivanje i rješavanje problema, u središtu suvremene nastave
glazbe i dalje je najzastupljenija aktivnost slušanja i upoznavanje glazbenih djela. Time se kod
učenika potiče razvijanje glazbenog ukusa, dok su aktivnosti pjevanja, sviranja i glazbenog
stvaralaštva stavljene po strani. Prije svega bi učitelji trebali buditi kreativnost i inovacije u
nastavi svih nastavnih predmeta, utjecati na kvalitetnu komunikaciju, poticati suradničko
učenje, a odmicati se od formalnog poučavanja. Iako suvremene škole elaboriraju više
sastavnica, prvobitne misli i ideje počinju na individualnoj razini tj. od učitelja, njegove
kompetentnosti, otvorenosti, fleksibilnosti, spremnosti na cjeloživotno obrazovanje,
kreativnosti, inovativnosti i naposljetku motiviranosti. U ovom radu govorit će se o utjecaju
glazbe, povijesnom razvoju nastave glazbe u Hrvatskoj, dokumentima nastavnog predmeta,
kurikularnoj reformi Škola za život, glazbenim aktivnostima (nastavnim, izvannastavnim i
izvanškolskim) te o ulozi i važnosti učitelja u provedbi glazbenih aktivnosti. |