Naslov (hrvatski) | Igra, priroda i održivi razvoj: Kako potaknuti povezanost s prirodom djece rane i (pred)školske dobi? |
Autor | Dunja Anđić |
Ostale odgovornosti | Jurka Lepičnik Vodopivec (Recenzent) |
Ostale odgovornosti | Lidija Vujičić (Recenzent) |
Ostale odgovornosti | Sanja Vorkapić Tatalović (Recenzent) |
Ostale odgovornosti | Andrea Starešina (Ilustrator) |
Ostale odgovornosti | Dunja Anđić (Ilustrator) |
Ostale odgovornosti | Sandra Jukić (Drugo) |
Autorova ustanova | Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za društvene znanosti) |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline) |
Sažetak (hrvatski) | Primarni motiv nastanka ove knjige je činjenica da u hrvatskom znanstvenom prostoru
nedostaju istraživanja i spoznaje usmjerene na područje odgoja i obrazovanja
za održivi razvoj s primarnim naglaskom na rani i predškolski i osnovnoškolski uzrast
djece. Tome pridonosi i činjenica da je odgoj i obrazovanje djece rane dobi bio poprilično
marginaliziran u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u Hrvatskoj.
Međutim, takva su stajališta bila realnost i do dvadesetak godina na međunarodnoj
sceni, o čemu svjedoče brojni dokumenti i istraživanja. Razlozi tome su višestruki,
od problematike vezane za kompleksnost istraživanja područja održivog razvoja, ali i
činjenice da, iako se održivi razvoj deklarativno nalazio u nacionalnim dokumentima,
njegova implementacija bila je „slaba“, „nedostatna“ i često marginalizirana. Svakako
treba naglasiti iznimke vidljive uglavnom u praksama pojedinih odgojno-obrazovnih
ustanova, međutim općenito gledajući, nedostatne, a da bi se moglo govoriti o sustavno
razvijenom području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. Velikim doprinosom
UNESCO organizacije, Mreže eko-škola i drugih organizacija (SEED, NAAEE i dr.),
a u Hrvatskoj sada i uvođenjem novih kurikuluma, poput kurikuluma međupredmetne
teme Održivi razvoj, ovo područje postaje prepoznatljivije i značajnije kad je riječ o
mogućnostima implementacije, ali i istraživanja. Pokazatelj značajnijih praksi rada su i
brojni održani znanstveni i stručni skupovi koji su svakako u fokus stavili pitanje održivog
razvoja i sustava ranog i predškolskog te osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja.
Ova knjiga igru stavlja u kontekst suvremenih spoznaja o dobrobiti igre, pri čemu se
na igru gleda kao na ključnu pretpostavku procesa razvoja osjetljivosti djece za okoliš
i održivi razvoj; igra predstavlja značajan čimbenik u poticanju značajnije povezanosti
s prirodom u okolišima u kojima djeca žive, odrastaju, razvijaju se i uče. U knjizi su
sumirana brojna promišljanja autorice, dosadašnje spoznaje proizašle iz već objavljenih
istraživanja i radova, ali i novije spoznaje i do sada neobjavljena istraživanja.
Knjiga je nastala u sklopu istraživanja na projektu UNIRI + Sveučilišta u Rijeci pod nazivom
„Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece mlađe školske
dobi i digitalne tehnologije“ (uniri-pr-drustv-19-19) pri Učiteljskom fakultetu u Rijeci.
Pokušaj je autorice da knjigom, a bez pretencioznosti, „rasvijetli“ te barem malo pokuša
„ispuniti prazninu“ koja je još uvijek prisutna u ovom aktualnom znanstvenom području.
Ovom knjigom ta se tematika želi približiti svima, a posebice potaknuti buduće
i sadašnje odgajatelje i učitelje i sve znanstvenike zainteresirane za područje odgoja i
obrazovanja za održivi razvoj da promišljaju, istražuju i unaprjeđuju postojeće prakse
rada u ustanovama ranog i predškolskog te osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. |
Ključne riječi (hrvatski) | |
Jezik | hrvatski |
Vrsta publikacije | Autorska knjiga-Znanstvena knjiga-Znanstvena monografija |
Status objave | Objavljen |
Vrsta recenzije | Recenziran - međunarodna recenzija |
Verzija publikacije | Objavljena verzija rada (izdavačev PDF) |
Izdanje | 1. |
Broj stranica | 194 |
ISBN | 978-953-7917-60-9 (978-953-7917-61-6) |
URN:NBN | urn:nbn:hr:189:424549 |
Datum objave elektroničkog izdanja | 2022-11-25 |
Projekt | Šifra: uniri 19-19 Naziv (hrvatski): uniri-pr-drustv-19-19 „Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece mlađe školske dobi i digitalne tehnologije“ Voditelj: Dunja Anđić Pravna nadležnost: Hrvatska Financijer: Sveučilište u Rijeci |
Vrsta resursa | Tekst |
Izdavač | Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet |
Mjesto izdavanja | Rijeka |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Javna napomena | Ova znanstvena monografija nastala je u okviru sveučilišnog istraživačkog projekta i sufinancirana od Sveučilišta u Rijeci projektom br. uniri-pr-drustv-19-19 „Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece mlađe školske dobi i digitalne tehnologije“. Sva autorska prava zadržavaju autori čija se djela referiraju u knjizi. Sve fotografije objavljene u knjizi posjeduju dopuštenja autora ili su preuzete u skladu s licencom za objavljivanje. Autorica ne pridržava autorska prava za fotografije i skice objavljene u knjizi (osim jedne). Materijali korišteni u knjizi u skladu su s akademskim citiranjem i preuzimanjem iz javno dostupnih izvora. |
Datum i vrijeme pohrane | 2022-11-25 14:31:48 |