Naslov Dječja lektira i novi mediji
Autor Antonia Čančar
Mentor Marinko Lazzarich (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2019-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Školska lektira, obvezna sastavnica nastave književnosti, današnjim generacijama učenika postaje sve omraženija i zamornija. Pojavom novih medija dolazi do naglog pada zanimanja za čitanjem jer se učenici okreću novijim, zabavnijim i dinamičnijim načinima provođenja slobodnog vremena. Tehnologija je značajno promijenila živote ljudi. Mnogi su autori suglasni kako je kriza čitanja uslijedila pojavom novih medija, ali ne možemo svemu kriviti njih. Zastarjeli popis lektirnih djela koji nije u skladu sa životnim iskustvom učenika niti vremenom u kojemu živimo, ukalupljen način interpretacije lektirnih djela, nediferencirani zadatci te nemogućnost slobodnog izbora neki su od razloga zašto učenici nevoljko pristupaju nastavi lektire, a nerijetko ju i prepisuju. Navedeno dovodi do opadanja pismenosti i nedostatno razvijene kulture čitanja za čiji je razvoj izuzetno značajan učitelj materinskoga jezika. Informacijsko-komunikacijska tehnologija unosi promjene u sve sfere ljudskoga života pa i u obrazovanje. Tradicionalni oblik poučavanja više nije dostatan, stoga učitelji pronalaze nove, modernije načine kojima nastoje motivirati učenike za čitanje lektirnih djela, a sate lektire učiniti dinamičnijima i zanimljivijima. Digitalna tehnologija otvorila je vrata novim mogućnostima funkcionalne uporabe novih medija u razrednoj nastavi, s naglaskom na područje lektire. Web 2.0 alati, aplikacije, mrežni testovi, edukativni softveri i raznovrsni programi učiteljima služe kao funkcionalno sredstvo pri analizi i provjeri pročitanosti djela. Pretraživanjem na internetu moguće je pronaći mnoštvo gotovih materijala i predložaka koji će upotpuniti lektirne sate, kao i web-alate koji učiteljima omogućuju vlastito kreiranje i dijeljenje sadržaja s drugima. U ovom diplomskom radu prikazan je model interpretacije lektirnog naslova korištenjem suvremenih digitalnih alata.
Sažetak (engleski) A children's book report, an obligatory component of literature teaching, is becoming more hated and tiresome to today's generations. With the emergence of new media it is getting to sudden falling of interest in reading because students are turning to newer, more fun and more dynamic ways of spending their free time. Technology has significantly changed people's lives. Many authors have agreed that the reading crisis has been followed by the appereance of new media, but we cannot put all the blame on them. The outdated list of required book reading, which is not in harmony with the student's life experience or the time we live in, the stereotyped way of interpreting book report's, indifference assignments and impossibility of free choice are some of the reasons why students reluctanly approach to the literature teaching, and often copy it. The stated brings to dropping of literacy and insufficient developed reading culture for which development is exceptionally important mother tongue teacher. Information-communication technology bring changes in all sphere's of human life and even in education. Traditional way of teaching is no more sufficient and therefore, teachers are finding new, modern ways to motivate students for reading book report, and to make reading classes more dynamic and interesting. Digital technology has opened doors to new possibilities of functional uses of new media's in classroom teaching, with the emphasis on area of book report reading. Web 2.0 tools, applications, net tests, educational softwares and various programs are being functional used to serve teachers with the analysis and check of the read works. By searching the internet it is possible to find multitude of finished materials and the template's to fulfill reading classes, as well as web tools which allow teachers their own creating of contents and sharing it with others. In this graduate thesis it is presented a model of interpretation of the lecture title by using modern digital tools.
Ključne riječi
Čitanje
dječja lektira
kriza čitanja
novi mediji
web-alati
Ključne riječi (engleski)
Reading
book report
reading crisis
new media
web tools
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:982047
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-24 18:54:11