Naslov Tematsko poučavanje suradničkim strategijama učenja
Naslov (engleski) Thematic teaching by using collaborative learning strategies
Autor Leana Gržinić
Mentor Petra Pejić Papak (mentor)
Član povjerenstva Maja Opašić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marinko Lazzarich (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za interdisciplinarne i prirodne znanosti) Rijeka
Datum i država obrane 2019-07-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Tematsko poučavanje integracijom i korelacijom nastavnih sadržaja i predmeta podrazumijeva odabir, primjenu i prilagođivanje načina poučavanja potrebama, sposobnostima i interesima učenika, kako bi se osigurao odgojno-obrazovni uspjeh ali i poticajno djelovalo na razvoj svih područja učenikove osobnosti. U kontekstu toga potrebno je u nastavu implementirati suradničke strategije učenja koje potiču učenika na djelovanje te njima učenici razvijaju kritičko i kreativno mišljenje, komunikacijske i socijalne vještine te jačaju samopoštovanje.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati primjenu suradničkog učenja koje učitelji implementiraju u poučavanje, učestalošću korištenja suradničkih strategija rada u sklopu nastavnih predmeta, ali i integrirane nastave uz iznošenje primjera dobre prakse pripreme za poučavanje. Značaj se pridao i ograničavajućim čimbenicima koje učitelji izdvajaju u primjeni suradničkih strategija. U istraživanju, putem anketnog upitnika, sudjelovali su učitelji (N=115) triju županija (Primorsko-goranske, Istarske i Karlovačke). Dobiveni su nam pokazali kako je primjena suradničkog učenja u nastavi nedovoljna, te kako postoji veoma raznolika zastupljenost istog u pojedinim nastavnim predmetima. Pokazalo se kako se primjena suradničkih strategija prema stavovima učitelja najviše utječe na pozitivne međuljudske odnose i pozitivno razredno ozračje. Među ograničavajuće čimbenike za primjenu suradničkih strategija učitelji najčešće izdvajaju brojnost učenika u razrednom odjelu i predviđeno vrijeme za ostvarivanje aktivnosti. Kao najčešće korišten oblik integriranog poučavanja izdvaja se korelacija, a najučestalije provedene teme u integriranom obliku poučavanja su godišnja doba i prigodne teme.
Orijentiranost na suvremeno poučavanje, u skladu s Nacionalnim okvirnim kurikulumom otvara prostor uvođenju integriranog načina poučavanja u odgojno-obrazovnu praksu uz primjenu različitih oblika i metoda nastave, suradničkih strategija u kojima učenici uz moderiranje učitelja samostalno otkrivaju spoznaje, a suradnjom ih usustavljuju.
Sažetak (engleski) Teaching through the integration and correlation of teaching contents and subjects involves selecting, applying and adapting the teaching methods to the pupils' needs, abilities and interests, to ensure educational success, but also to encourage the development of all areas of the student's personality. In the context of this, it is necessary to implement collaborative learning strategies in teaching because they encourage students to work and develop critical and creative thinking, communication and social skills, and strengthen self-esteem.
The aim of this study was to examine the use of collaborative learning that teachers implement in teaching, the frequency of use of collaborative work strategies within teaching subjects, as well as integrated teaching, with examples of good practice of lectures preparation. Significance has also been attributed to the limiting factors that teachers emphasize in the use of collaborative strategies. In the research, through the questionnaire, participated teachers (N = 115) in three counties (Primorsko-goranska, Istra and Karlovac). We have found that the use of collaborative learning in teaching is insufficient, and that there is a very diverse representation of it in certain subjects. It has been shown by teacher attitudes that the use of collaborative strategies is most influenced by positive interpersonal relationships and positive classroom environments. Among the limiting factors for the use of collaborative strategies, teachers most often distinguish the number of pupils in the classroom and the expected time to complete the activities. The most commonly used form of integrated teaching is the correlation and the most commonly implemented themes in the integrated form of teaching are the seasons and the occasional themes.
The orientation towards modern teaching, in accordance with the national framework curriculum, opens the door to the introduction of integrated teaching in the educational practice with the use of different forms and methods of teaching, collaborative strategies in which students with moderation of the teachers discover the knowledge on their own and with cooperation systematize it.
Ključne riječi
integrirano poučavanje
aktivnosti učenika
tematsko poučavanje
suradničke strategije
učitelj
Ključne riječi (engleski)
integrated teaching
student activity
teaching
collaborative strategies
teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:891627
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-07-08 16:59:35