Naslov Poticanje socijalno - emocionalnog učenja kod djece
Naslov (engleski) Encouraging social-emotional learning in children
Autor Kaja Sabol
Mentor Sanja Tatalović Vorkapić (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2023-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Veliki broj dosadašnjih istraživanja ukazao je na važnost socijalno-emocionalnog učenja kod djece rane i predškolske dobi na cjelokupni razvoj djece kao i na njihovu opću dobrobit. Stoga će se ovaj rad usmjeriti na teorijski prikaz SEL-modela, važnosti socijalno-emocionalnog učenja ne samo za socijalno-emocionalni razvoj djece već i cjelokupni razvoj, te primjere aktivnosti u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju za njegovo poticanje. Nadalje, u ovom radu navest će se programi za socijalno – emocionalni razvoj kao što su RESCUR, PROMEHS, RULER i PATHS te programi za socijalno – emocionalno učenje kao što su Al`s Pals (Alovi prijatelji), Conscius discipline (Svjesna disciplina), The Incredible Years® - Classroom Dinosaur Curriculum (Nevjerojatne godine . Kurikulum dinosaura u učionici) i Tools of the mind (Alati uma). Programi za socijalno – emocionalni razvoj koji nizom aktivnosti, aktivnim oblikom učenja, usmjerenošću na razvoj jedne ili više društvenih vještina te eksplicitnim ciljanjem na specifične vještine pospješuju, olakšavaju sam razvoj socijalno – emocionalnih kompetencija djece. Programi za socijalno – emocionalno učenje djeci omogućuju izgradnju vještina prepoznavanja i upravljanja vlastitim emocijama, donošenje odgovornih odluka, efikasno nošenje s interpersonalnim odnosima, uspostavljanja pozitivnih ciljeva te isto tako utječu na akademski razvoj, stvaranjem pozitivne i poticajne školske okoline. Drugim riječima, programi socijalno – emocionalnog učenja poboljšavaju socijalno – emocionalne vještine kod djece. Zbog svega navedenog potrebno je i vrlo bitno što više djeci omogućiti uvijete i mogućnosti za razvoj socijalno – emocionalni razvoj, a odgajateljima je potrebno omogućiti postizanje, razvoj i unaprjeđenje njihovog znanja o socijalno – emocionalnom razvoju i vještina poticanja i razvitak istih u djece u djece tijekom njihovog ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Iako postoje, kao što je gore navedeno, mnogi programi za to u Hrvatskim se ustanovama za rani i predškolski odgoj i obrazovanje oni uopće provode ili se provode pre malo.
Sažetak (engleski) A large number of previous studies have pointed to the importance of social-emotional learning in children of early and preschool age on the overall development of children as well as on their general well-being. Therefore, this paper will focus on the theoretical presentation of the SEL-model, the importance of social-emotional learning not only for the social-emotional development of children, but also the overall development, and examples of activities in the context of early and preschool education to encourage it. Furthermore, this paper will list programs for social-emotional development such as RESCUR, PROMEHS, RULER and PATHS and programs for social-emotional learning such as Al`s Pals, Conscius discipline, The Incredible Years® - Classroom Dinosaur Curriculum and Tools of the mind. Programs for social-emotional development, which promote the development of children's social-emotional competencies through a series of activities, an active form of learning, focus on the development of one or more social skills, and explicit targeting of specific skills. Programs for social-emotional learning enable children to build skills in recognizing and managing their own emotions, making responsible decisions, dealing effectively with interpersonal relationships, establishing positive goals, and also influence academic development by creating a positive and stimulating school environment. In other words, social-emotional learning programs improve children's social-emotional skills. Because of all of the above, it is necessary and very important to provide children with the conditions and opportunities for social-emotional development as much as possible, and educators need to be able to achieve, develop and improve their knowledge of social-emotional development and the skills of encouraging and developing the same in early and preschool children age. Although there are, as stated above, many programs for this in Croatian institutions for early and preschool education, they are not implemented at all or are being implemented too soon.
Ključne riječi
Socijalno – emocionalni razvoj
socijalno – emocionalno učenje
djeca rane i predškolske dobi
programi za socijalno – emocionalni razvoj i učenje
Ključne riječi (engleski)
Social-emotional development
social-emotional learning
preschool children
programs for social-emotional development and learning
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:309180
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-06-29 19:50:29