Scientific / art field, discipline and subdiscipline | INTERDISCIPLINARY AREAS OF KNOWLEDGE Educational Sciences (Child and Educational Psychology, Sociology of Education, Political Science of Education, Economics of Education, Anthropology of Education, Neurosciences and Early Learning, Educational Disciplines) |
Abstract | Sposobnost djeteta da u prvim danima života intenzivno reagira na različite vrste slušnih i
umjetničkih podražaja, govori u prilog tome da glazbeni razvoj počinje rođenjem pa čak i ranije,
u prenatalnom periodu. Već u tom razdoblju dijete je izloženo glazbenim podražajima, bilo da
se radi o majčinom pjevanju ili drugim oblicima glazbe koje u utrobi može percipirati. Nakon
rođenja, osim primanja glazbenih podražaja iz okruženja, koje čini pjevanje i sviranje ukućana,
drugih članova obitelji ili odgojitelja u ustanovi gdje dijete boravi te glazbe koja do njega dopire
preko uređaja masovnih medija, dijete postaje glazbeno aktivno i to od glasovnoga
komuniciranja s majkom, imitiranja pjevanja pa sve do spontane dječje pjesme i ritmiziranja
predmetima ili instrumentima koji za dijete čine oblik igre ili prate neku igru.
Predškolske ustanove svojim su odgojno-obrazovnim područjima usmjerene na cjelovit razvoj
djetetove osobnosti. Na taj razvoj bitno utječu kreativne aktivnosti bliske umjetničkom izrazu.
Tim se aktivnostima omogućavaju opažajno i doživljajno izražavanje, a utječu i na spoznajni,
emocionalni, tjelesni i socijalni status djece. Glazbene aktivnosti ostvaruju se pjevanjem,
sviranjem, slušanjem glazbe, izražavanjem i stvaranjem, istraživanjem i pokretom. Na koji se
način one provode u praksi i koji su rezultati u razvoju glazbenih vještina djece, ovisi i o
kompetencijama odgojitelja.
U predškolskoj dobi potrebno je razvijati opažajne i doživljajne elemente koji će voditi prema
percepciji umjetničkog te omogućiti izražavanje dojmova na različite načine; govorom,
pokretom, crtežom. Predškolskom razdoblje obilježava opažanje koje je svjesnije, a
promatranje pažljivije. U tom razdoblju prelazi se od opažanja k promatranju, kao novi stupanj
spoznajne aktivnosti, što vodi prema oblikovanju dječjeg mišljenja. Odgojem i obrazovanjem
prvobitni osjetilni i intuitivni impulsi prelaze u racionalno-logičke.
U završnom dijelu rada naglasila se Suzuki metoda kao jedna od opcija učenja glazbe. Suzuki
je postavio načela Suzuki pedagogije i dao važnost podučavanja djece kao na principu učenja
materinskog jezika. Također, napravljena je usporedba Suzuki metode s tradicionalnim
pedagogijama. |