Title (croatian) | Igra, priroda i održivi razvoj: Kako potaknuti povezanost s prirodom djece rane i (pred)školske dobi? |
Author | Dunja Anđić |
Other responsibility | Jurka Lepičnik Vodopivec (Reviewer) |
Other responsibility | Lidija Vujičić (Reviewer) |
Other responsibility | Sanja Vorkapić Tatalović (Reviewer) |
Other responsibility | Andrea Starešina (Illustrator) |
Other responsibility | Dunja Anđić (Illustrator) |
Other responsibility | Sandra Jukić (Other) |
Author's institution | University of Rijeka Faculty of Teacher Education (Department for Social Sciences) |
Scientific / art field, discipline and subdiscipline | INTERDISCIPLINARY AREAS OF KNOWLEDGE Educational Sciences (Child and Educational Psychology, Sociology of Education, Political Science of Education, Economics of Education, Anthropology of Education, Neurosciences and Early Learning, Educational Disciplines) |
Abstract (croatian) | Primarni motiv nastanka ove knjige je činjenica da u hrvatskom znanstvenom prostoru
nedostaju istraživanja i spoznaje usmjerene na područje odgoja i obrazovanja
za održivi razvoj s primarnim naglaskom na rani i predškolski i osnovnoškolski uzrast
djece. Tome pridonosi i činjenica da je odgoj i obrazovanje djece rane dobi bio poprilično
marginaliziran u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u Hrvatskoj.
Međutim, takva su stajališta bila realnost i do dvadesetak godina na međunarodnoj
sceni, o čemu svjedoče brojni dokumenti i istraživanja. Razlozi tome su višestruki,
od problematike vezane za kompleksnost istraživanja područja održivog razvoja, ali i
činjenice da, iako se održivi razvoj deklarativno nalazio u nacionalnim dokumentima,
njegova implementacija bila je „slaba“, „nedostatna“ i često marginalizirana. Svakako
treba naglasiti iznimke vidljive uglavnom u praksama pojedinih odgojno-obrazovnih
ustanova, međutim općenito gledajući, nedostatne, a da bi se moglo govoriti o sustavno
razvijenom području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. Velikim doprinosom
UNESCO organizacije, Mreže eko-škola i drugih organizacija (SEED, NAAEE i dr.),
a u Hrvatskoj sada i uvođenjem novih kurikuluma, poput kurikuluma međupredmetne
teme Održivi razvoj, ovo područje postaje prepoznatljivije i značajnije kad je riječ o
mogućnostima implementacije, ali i istraživanja. Pokazatelj značajnijih praksi rada su i
brojni održani znanstveni i stručni skupovi koji su svakako u fokus stavili pitanje održivog
razvoja i sustava ranog i predškolskog te osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja.
Ova knjiga igru stavlja u kontekst suvremenih spoznaja o dobrobiti igre, pri čemu se
na igru gleda kao na ključnu pretpostavku procesa razvoja osjetljivosti djece za okoliš
i održivi razvoj; igra predstavlja značajan čimbenik u poticanju značajnije povezanosti
s prirodom u okolišima u kojima djeca žive, odrastaju, razvijaju se i uče. U knjizi su
sumirana brojna promišljanja autorice, dosadašnje spoznaje proizašle iz već objavljenih
istraživanja i radova, ali i novije spoznaje i do sada neobjavljena istraživanja.
Knjiga je nastala u sklopu istraživanja na projektu UNIRI + Sveučilišta u Rijeci pod nazivom
„Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece mlađe školske
dobi i digitalne tehnologije“ (uniri-pr-drustv-19-19) pri Učiteljskom fakultetu u Rijeci.
Pokušaj je autorice da knjigom, a bez pretencioznosti, „rasvijetli“ te barem malo pokuša
„ispuniti prazninu“ koja je još uvijek prisutna u ovom aktualnom znanstvenom području.
Ovom knjigom ta se tematika želi približiti svima, a posebice potaknuti buduće
i sadašnje odgajatelje i učitelje i sve znanstvenike zainteresirane za područje odgoja i
obrazovanja za održivi razvoj da promišljaju, istražuju i unaprjeđuju postojeće prakse
rada u ustanovama ranog i predškolskog te osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. |
Keywords (croatian) | |
Language | croatian |
Publication type | Authored book-Scientific book-Scientific monograph |
Publication status | Published |
Peer review | Peer review - international |
Publication version | Published version |
Edition | 1. |
Pages | 194 |
ISBN | 978-953-7917-60-9 (978-953-7917-61-6) |
URN:NBN | urn:nbn:hr:189:424549 |
Online first | 2022-11-25 |
Project | Number: uniri 19-19 Title (croatian): uniri-pr-drustv-19-19 „Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece mlađe školske dobi i digitalne tehnologije“ Leader: Dunja Anđić Jurisdiction: Croatia |
Type of resource | Text |
Publisher | Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet |
Publishing place | Rijeka |
Access conditions | Open access |
Terms of use | |
Public note | Ova znanstvena monografija nastala je u okviru sveučilišnog istraživačkog projekta i sufinancirana od Sveučilišta u Rijeci projektom br. uniri-pr-drustv-19-19 „Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece mlađe školske dobi i digitalne tehnologije“. Sva autorska prava zadržavaju autori čija se djela referiraju u knjizi. Sve fotografije objavljene u knjizi posjeduju dopuštenja autora ili su preuzete u skladu s licencom za objavljivanje. Autorica ne pridržava autorska prava za fotografije i skice objavljene u knjizi (osim jedne). Materijali korišteni u knjizi u skladu su s akademskim citiranjem i preuzimanjem iz javno dostupnih izvora. |
Created on | 2022-11-25 14:31:48 |