Naslov | Uglazbljeni stihovi dječjih pjesnika - percepcija glazbenoga konteksta |
Naslov (engleski) | Composed Verses of Poets for Children - The Perception of Musical Context |
Autor | Lucija Mahobej |
Mentor | Renata Sam Palmić (mentor) |
Član povjerenstva | Maja Verdonik (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Renata Sam Palmić (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Mirna Marić (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za humanističke znanosti i umjetnička područja) Rijeka |
Datum i država obrane | 2018-01-26, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline) |
Sažetak | Kvalitetan glazbeni kontekst u predškolskoj ustanovi pozitivno utječe na cjelokupni razvoj djeteta. Kreiranje glazbenog konteksta u širem smislu je uloga odgajatelja koji posjeduje kompetencije potrebne za kvalitetno obavljanje svoje zadaće, a to čini provođenjem glazbenih aktivnosti koje uključuju slušanje glazbe, pjevanje pjesama i brojalica, sviranje pomoću različitih instrumenata i glazbene igre. U ovomradu se glazbeni kontekst sagledava u užem smislu, tj. promatranjem pjevane pjesmeza djecu kao glazbenog i odgojno-obrazovnog konteksta.Neke od pjesama koje se primjenjuju u radu s djecom predškolske dobi djelo su hrvatskih pjesnika za djecu koje su zatim uglazbili brojni skladatelji. Pjesnici svoje pjesme često izravno namijenjuju djeci zbog osjećaja bliskosti s njima i oživljavanja motiva iz vlastitog djetinjstva, a s glazbenim karakteristikama koje seodnose na ritam, tempo, melodiju, tonalitet i strukturu pjesama čine jedinstvenu cjelinu. U ovome radu se kvalitativnom i kvantitativnom analizom pjesama hrvatskih pjesnika za djecu žele spoznati njihove glazbene i sadržajne karakteristike koje ih čine primjenjivima u radu s djecom predškolske dobi. |
Sažetak (engleski) | The high quality music context in the preschool institution has a positive influence on the entire development of the child. Creating a musical context in wider sense is the role of the educator who possesses the competencies needed to perform his / her tasks well which involves performing music activities that include listening to music, singing songs, playing with various instruments and music games.This work examines musical context in a particular sense, i.e. observing singing songs for children as a musical and educational context.Some of the songs which are used in the work with preschool children are made by Croatian poets for children, which were then set in music by numerous composers. The poets often write songs which were directly designatedfor children because of their sense of closeness with them and reviving motives from their own childhood, and they make an unique completeness with musical characteristics such as the rhythm, tempo, melody, tonality and structure of the songs. This work shows musical and content characteristics applicable for working with preschool children through qualitative and quantitative analysis of Croatian poetry songs. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:189:140982 |
Studijski program | Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. educ.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2018-07-04 07:18:03 |