Naslov Nastavni mediji u odgoju i obrazovanju
Naslov (engleski) Teaching Media in Education
Autor Željka Bogdanović
Mentor Petra Pejić Papak (mentor)
Član povjerenstva Jasminka Mezak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Petra Pejić Papak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dunja Anđić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za interdisciplinarne i prirodne znanosti) Rijeka
Datum i država obrane 2017-07-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Suvremeni nastavni proces sve veći značaj pridaje nastavnim medijima, koji predstavljaju didadktički oblikovanu izvornu stvarnost. Pitanje izbora odgovarajućih nastavnih medija u procesu odgoja i obrazovanja učitelju je važno za svakodnevnu organizaciju poučavanja i učenja učenika uz prihvaćanje tehničkih resursa. Anketom među učiteljima, u osam osnovnih škola u gradu Rijeci i Ogulinu, koji poučavaju učenike mlađe školske dobi utvrdila se raznolikost i učestalost korištenja nastavnih medija u pripremi odgojno-obrazovnog rada te neposrednom radu s učenicima. S obzirom na karakteristike pojedinih medija i faktore koji determiniraju izbor s didaktičkog aspekta učinjena je poveznica odabranih nastavnih medija s poučavanjem odgojno-obrazovnih predmeta te iskazani stavovi učitelja o prednostima i nedostacima korištenja računalne tehnologije.
Istraživanje je pokazalo kako učitelji/ce prilikom poučavanja učestalo koriste nastavne medije, kako u pripemi odgojno-obrazovnog rada, tako i u neposrednom radu s učenicima. Raznolikost korištenja nastavnih medija je brojna, no značajan broj ispitanika navodi kako smatraju svoje učionice nedovoljno opremljene. Nadalje, rezultati ukazuju na činjenicu kako je računalna tehnologija uvelike implementirana u rad s učenicima, ali i sami učenici sudjeluju u korištenju iste. Navođenjem pozitivnih i negativnih karakteristika, došli smo do spoznaja o razlozima uporabe računalnih medija prilikom poučavanja.
Sažetak (engleski) The contemporary teaching process increasingly attaches importance to the teaching media, which represent the didactically shaped original reality. The question of choosing appropriate teaching media in the process of education is important for the daily organization of teaching and learning of pupils with the acceptance of technical resources. A survey among teachers, in eight elementary schools in the city of Rijeka and Ogulin, which teaches pupils of younger age, identified the diversity and frequency of use of teaching media in the preparation of educational work and immediate work with students. Given the characteristics of particular media and the factors that determine the choice from the didactic point of view, the link between the selected teaching media and the teaching of the educational subjects has been made, as well as the attitudes of teachers on the advantages and disadvantages of using computer technology.
Research has shown that teaching media is frequently used by teachers, both in the context of preparing work for teaching and in work with pupils. The variety of use of teaching media is numerous, but a significant number of respondents state that their classrooms are insufficiently equipped. Furthermore, the results point to the fact that computer technology is largely implemented in work with pupils, but the students themselves are also involved in the use of the same. By pointing out positive and negative characteristics, we have come to the knowledge of the reasons for using computer media in teaching.
Ključne riječi
odgojno-obrazovni proces
nastavni mediji
učitelj
računalna tehnologija
Ključne riječi (engleski)
educational process
teaching media
teacher
computer technology
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:437636
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-11-07 10:39:21