Naslov Opći uspjeh učenika razredne nastave na kraju nastavne godine
Autor Andrea Latifović
Mentor Petra Pejić Papak (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2024-07-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Ocjenjivanje je završni čin nastavnog procesa i dio vrednovanja cjelokupnog odgojno obrazovnog procesa. Opći uspjeh učenika se, uz ostale faktore, mjeri i zaključnim ocjenama. Opći uspjeh na kraju školske godine utvrđuje se učeniku koji je ocijenjen iz svih nastavnih predmeta brojčanom ocjenom. Opći uspjeh učenika može biti prikazan ocjenama: 1 „nedovoljan“, 2 „dovoljan“, 3 „dobar“, 4 „vrlo dobar“ ili 5 „odličan“. Cilj istraživanja bio je učiniti sustavnu analizu podataka povezanih s općim uspjehom
učenika razredne nastave osnovnih škola Republike Hrvatske u razdoblju od školske godine 2013./2014. do školske godine 2022./2023. Analizirani su dostupni podatci iz Školskog e Rudnika (Vol. 2), javno dostupne mrežne baze objavljene od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja. Rezultati istraživanja ukazuju da su učenici razredne nastave Republike Hrvatske od
školske godine 2013./2014. do školske godine 2019./2020. imali ulaznu putanju kretanja općeg uspjeha. Od školske godine 2019./2020. opći uspjeh učenika opada, što je primjetno i danas. Bez obzira na pad prosjeka općeg uspjeha učenika razredne nastave i dalje je prisutan prosjek na razini ocjene „odličan“. Analizirajući prosjek općeg uspjeha učenika razredne nastave Primorsko-goranske županije, rezultati su se pokazali istima kao i u slučaju učenika razredne nastave Republike Hrvatske. Uspoređujući opći uspjeh učenica i učenika razredne nastave Republike Hrvatske u razdoblju od 2013./2014. do 2022./2023. zaključuje se da su učenice kroz sve školske godine i u svim razredima imale znatno veći opći prosjek od
učenika. Ipak, učenici su ostvarili bolji porast prosjeka od učenica. Prema rezultatima istraživanja može se zaključiti da je u osnovnoj školi u razredima razredne nastave prisutan trend „inflacije ocjena“.
Sažetak (engleski) Grading is the final act of the teaching process and an part of evaluating the entire educational process. Among other factors, the overall success of students is measured by final grades. At the end of the school year, the overall success is determined for the student who has been graded in all subjects with a numerical grade. The student's performance can be
graded as: 1 "insufficient", 2 "sufficient", 3 "good", 4 "very good", or 5 "excellent". The aim of the research was to make a systematic analysis of data related to the overall success of lower primary school students in the Republic of Croatia from the school year 2013/2014 to the school year 2022/2023. Available data from Školski e-Rudnik (Vol. 2), a publicly available online database published by the Ministry of Science and Education, were analyzed. The research results indicate that lower primary school students in Republic of Croatia had an upward trajectory in their overall success from the school year 2013/2014 to the school year 2019/2020. From the school year 2019/2020 the overall success of students has been
declining, which is noticeable even today. Despite the decline in average overall success of lower primary school students, the average remains at the "excellent" grade. Analyzing the average overall success of lower primary school students in Primorje-Gorski Kotar County, the results were the same as those of lower primary students in Republic of Croatia.
Comparing the overall success of female and male elementary school students in Croatia from 2013/2014 to 2022/2023, it is concluded that female students had a significantly higher overall average than male students throughout all school years and grades. However, male students achieved a better increase in the average than female students. According to the
research results, it can be concluded that there is a trend of "grade inflation" in primary school classes.
Ključne riječi
opći uspjeh
ocjenjivanje
vrednovanje
učenici razredne nastave
Ključne riječi (engleski)
overall success
grading
evaluation
lower primary school students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:860181
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-03 13:16:59