Naslov Trodimenzionalno oblikovanje likovnih uradaka djece rane dobi
Naslov (engleski) Visual Art Works Three-Dimensional Design of Preschool Age Children
Autor Danaja Mihalić
Mentor Anita Rončević (mentor)
Član povjerenstva Renata Čepić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Rončević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vilko Petrić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2023-11-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Trodimenzionalno oblikovanje raznim materijalima izrazito je korisno za razvoj djece rane
dobi, potičući njihovu kreativnost, koncentraciju i fine motoričke vještine.
Oblici kao što su štapić – valjčić, pločica, kuglica osnovni su simboli u dječjem likovnom
trodimenzionalnom izražavanju. Oni su značajni kao i osnovni simboli u crtežu ( Belamarić,
1986).
Glina i/ilislični elementi oblikuju se na razne načine, gnječenjem, savijanjem, produbljivanjem,
oduzimanjem od mase i dodavanjem mase (Šošić, 2019).
U radu je prikazano trodimenzionalno oblikovanje djece rane dobi kojima je omogućeno da se
igraju sa volumenom, teksturom i formama kako bi stvorili likovno djelo koje se doživljava sa
svih strana, a ne samo kao ravna površina što je slučaj sa dvodimenzionalnim djelima.
Trodimenzionalno oblikovanje odnosi se na stvaranje likovnih djela koji imaju dubinu i
prostornu prisutnost za razliku od dvodimenzionalnih koja su ravna.
U ovom radu proveden je empirijski dio kojim se istražuje način i značenje istraživanja dječjih
uradaka djece rane dobi sa različitim prostorno plastičnim materijalima.
Opisano istraživanje je provedeno u Dječjem vrtiću Karlovac, 2023. godine, u kojem je
sudjelovalo 19-ero djece u dobi od 1,5 godine do 3 godine, jedne jasličke odgojne skupine.
Analizom 39 dječjih likovnih uratka pokušao se dobiti uvid oblikuju li djeca rane dobi reljef,
volumen te slažu li namjerno boje prilikom trodimenzionalnog oblikovanja. U istraživanju je
korišten kvalitativan pristup. Rezultatima je prikazano da djeca rane dobi u trodimenzionalnom
oblikovanju oblikuju skulpture i reljefe kao što i namjerno koriste određenu boju u prikazu
skulpture i reljefa.
Sažetak (engleski) Three-dimensional modeling with various materials is extremely useful for the development of
children at an early age, encouraging their creativity, concentration and fine motor skills.
Shapes such as a stick - a roller, a tile, a ball are basic symbols in children's artistic threedimensional expression. They are as significant as the basic symbols in a drawing (Belamarić,
1986).
Clay and/or similar elements are shaped in various ways, by kneading, bending, deepening,
subtracting from mass and adding mass (Šošić, 2019).
This paper shows the three-dimensional shaping of children of an early age who are enabled to
play with volume, texture and forms in order to create a work of art that is experienced from all
sides, and not only as a flat surface, which is the case with two-dimensional works. Threedimensional design refers to the creation of works of art that have depth and spatial presence,
as opposed to two-dimensional ones that are flat.
In this paper, an empirical part was conducted, which investigates the way and meaning of
researching children's works of early age children with different spatially plastic materials.
The described research was carried out in Kindergarten Karlovac, in 2023, in which 19 children
aged 1.5 to 3 years, from a nursery school group, participated. Through the analysis of 39
children's works of art, an attempt was made to gain an insight into whether children of an early
age form relief, volume, and whether they intentionally combine colors during threedimensional modeling. A qualitative approach was used in the research. The results showed
that children of an early age shape sculptures and reliefs in three-dimensional design, as well
as intentionally use a certain color in the representation of sculptures and reliefs.
Ključne riječi
trodimenzionalno oblikovanje
dijete rane dobi
odgojitelj
skulptura
reljef
Ključne riječi (engleski)
three-dimensional modeling
children at an early age
educator
sculpture
relief
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:217395
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-10 14:10:51