Naslov Kinematička analiza motoričke strukture trčanja djece rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Kinematic Analysis of the Motor Structure of Running in Early and Preschool Age Children
Autor Karla Kršul
Mentor Vilko Petrić (mentor)
Član povjerenstva Lidija Vujičić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vilko Petrić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Ljubičić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2023-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Cilj ovog rada bio je izvršiti kinematičku analizu motoričke strukture trčanja djece rane i
predškolske dobi u svrhu utvrđivanja eventualnih odstupanja od idealne strukture kretanja i
obrazaca ponašanja tijekom trčanja pri rješavanju definiranih zadataka. U istraživanju je
sudjelovalo 18-ero djece u dobi od 2,5 godine do 6,8 godina iz dječjeg vrtića „Turnić“ u Rijeci.
Djeca koja su sudjelovala u istraživanju snimana su u izvođenju 3 motorička zadatka trčanja
(unaprijed, unazad i u slalom) te je na temelju toga izvršena analiza. Za obradu videozapisa
korištena je metoda analize sadržaja te su izračunati osnovni deskriptivni parametri. Studentov
t-test za nezavisne uzorke korišten je za utvrđivanje razlika među varijablama. Kinematička
analiza istraživanja provodila se u programu Kinovea te su se mjerile sljedeće varijable: dužina
i trajanje koraka, broj koraka, ukupno trajanje zadatka, kut u koljenu, kut u kuku i kut u gležnju.
Rezultati ukazuju na povećan indeks tjelesne mase koji negativno utječe na ostvarivanje
motoričkih potencijala djece pri trčanju. Djeci s povišenim indeksom tjelesne mase bilo je
potrebno više vremena za realizaciju zadatka. Također, varijabla dob ukazuje razlike u brzini
izvođenja motoričkih zadataka, pa je u prosjeku mlađoj djeci trebalo više vremena u izvršavanju
zadatka od starije djece. Utvrđeni su i neki od obrazaca ponašanja djece pri obavljanju
motoričkih zadataka trčanja.
Istraživanje naglašava važnost provedbe specifičnih intervencija i prilagođenih fizičkih
aktivnosti za poticanje motoričkih vještina i cjelokupnog zdravlja djece tijekom ove ključne
faze razvoja. Uvažavajući različite potrebe svakog djeteta i nudeći odgovarajuće upute,
odgajatelji i zdravstveni stručnjaci mogu promicati cjelovitiji motorički razvoj. To zauzvrat
uspostavlja osnovu za trajni entuzijazam za tjelesne aktivnosti i zdrave navike tijekom cijelog
dječjeg života.
Sažetak (engleski) The goal of this research was to perform a kinematic analysis of the motor structure of running
children of early and preschool age in order to determine possible deviations from the ideal
structure of movement and patterns of behavior during running when solving defined tasks. 18
children between the ages of 2.5 and 6.8 from the kindergarten "Turnić" in Rijeka participated
in the research. The children who participated in the research were filmed performing 3 motor
running tasks (forward, backward and slalom) and an analysis was performed based on this.
The method of content analysis was used to process the video, and the basic descriptive
parameters were calculated. Student's t-test for independent samples was used to determine
differences among variables. The kinematic analysis of the research was carried out in the
Kinove program and the following variables were measured: length and duration of steps,
number of steps, total duration of the task, knee angle, hip angle and ankle angle.
The results indicate an increased body mass index, which negatively affects the realization of
children's motor potential when running. Children with a higher body mass index needed more
time to complete the task. Also, the age variable indicates differences in the speed of performing
motor tasks, so on average younger children took longer to complete the task than older
children. Some of the patterns of children's behavior when performing the motor tasks of
running were also determined.
The research highlights the importance of implementing specific interventions and adapted
physical activities to encourage motor skills and overall health in children during this key stage
of development. By recognizing the different needs of each child and offering appropriate
instruction, educators and health professionals can promote more holistic motor development.
This, in turn, establishes the basis for sustained enthusiasm for physical activity and healthy
habits throughout a child's life.
Ključne riječi
motorička znanja
kinematika
pokret
trčanje
dijete
rana i predškolska dob
Ključne riječi (engleski)
motor skills
kinematics
movement
running
child
early and preschool age
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:257832
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-16 08:26:42