Naslov Mišljenja učitelja o primjeni formativnog vrednovanja
Naslov (engleski) Teachers' opinions about the use of formative evaluation
Autor Brigita Katić
Mentor Petra Pejić Papak (mentor)
Član povjerenstva Darko Đekić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasminka Mezak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Petra Pejić Papak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2023-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Suvremenim dokimološkim spoznajama učestalije se stavlja naglasak na formativno
praćenje i procjenjivanje učenikova napretka s ciljem pružanja učeniku prilika da
unaprijedi svoje učenje aktivnim uključivanjem u proces učenja, a učitelju da na
osnovu prikupljenih informacija usmjeri poučavanje kako bi učenici uspješno
ostvarivali ishode učenja. Pri vrednovanju kao neizostavnom elementu nastavnog
procesa naglasak valja staviti na pristupe vrednovanju za učenje te vršnjačkom
vrednovanju i samovrednovanju, različitim pristupima formativnog praćenja.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove, mišljenja i iskustva učitelja razredne
nastave o formativnom vrednovanju i provedbi formativnog vrednovanja u njihovoj
nastavnoj praksi. Sudjelovanjem fokus grupama (20 učiteljica razredne nastave),
učiteljice su iznijele stavove i iskustva o: primjeni i učestalosti korištenja metoda
formativnog vrednovanja u nastavnoj praksi, značaju planiranja procesa vrednovanja,
povratnim informacijama na osnovu formativnog vrednovanja te utjecaju formativnog
vrednovanja na motivaciju učenika, primjeni samovrednovanja i vršnjačkog
vrednovanja te izazovima s kojima se susreću u provedbi formativnog vrednovanja.
S obzirom na rezultate provedenog istraživanja, zaključuje se kako učitelji imaju
pozitivan stav o primjeni formativnog vrednovanja u nastavnoj praksi, pridaju značaj
povratnim informacijama kojima usmjeravaju učenike ka uspješnijem ostvarivanju
ishoda učenja, osvještavaju učenike na preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje te
provode samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje uz kriterijske rubrike.
Sažetak (engleski) Contemporary didactic knowledge places greater emphasis on formative monitoring
and assessment of students' progress to provide students with opportunities to enhance
their learning through active engagement in the learning process, and guiding teachers
based on the collected information to facilitate successful learning outcomes. When it
comes to evaluation, as an essential element of the teaching process, the focus should
be on assessment approaches for learning, peer assessment, and self-assessment, as
well as various approaches to formative monitoring.
The objective of this research was to examine the attitudes, opinions, and experiences
of elementary school teachers regarding formative assessment and the implementation
of formative assessment in their teaching practices. Through participation in focus
groups (involving 20 elementary school teachers), they shared their views and
experiences on the following topics: the application and frequency of using formative
assessment methods in teaching practice, the significance of planning the assessment
process, feedback based on formative assessment, the impact of formative assessment
on student motivation, the implementation of self-assessment and peer assessment, and
the challenges encountered in implementing formative assessment.
Based on the results of the conducted research, it can be concluded that teachers have
a positive attitude toward the application of formative assessment in their teaching
practices. They attach importance to feedback that guides students towards more
successful learning outcomes, raise students' awareness of taking responsibility for
their learning, and implement self-assessment and peer assessment using criteria
rubrics.
Ključne riječi
formativno vrednovanje
povratna informacija
samovrednovanje
vršnjačko vrednovanje
učenici
Ključne riječi (engleski)
formative assessment
feedback
self-assessment
peer assessment
students.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:961592
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-09 10:17:51