Naslov Prijelazi iz obitelji u vrtić i prilagodbe tijekom pandemije koronavirusne bolesti
Naslov (engleski) The Transitions from Home to Kindergarten and the Adjustments during the Pandemic of Corona Virus
Autor Jelena Nogić
Mentor Sanja Tatalović Vorkapić (mentor)
Član povjerenstva Dunja Anđić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Tatalović Vorkapić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Skočić Mihić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2023-07-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Polazak u djeĉji vrtić jedan je od najteţih trenutaka u ţivotu malog djeteta i njegove obitelji. Razdoblje je to ţivota, koje je obiĉno popraćeno strahom, neizvjesnosti i općenito stresom. Protekle tri godine djeca i njihove obitelji, osim sa novom prekretnicom u ţivotu, trebale su se suoĉiti i s novonastalom situacijom u svijetu- pandemijom Koronavirusa.
Pandemija Koronavirusa znaĉajno je utjecala na promjene u radu s djecom u kontekstu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. U tom kontekstu vaţno je sagledati i analizirati kvalitetu rada u specifiĉnim situacijama, posebice sa situacijama prijelaza iz obitelji u vrtić te kvalitetu prilagodbe kod djece, a što je bio i cilj ovog diplomskog rada.
Diplomski rad dio je projekta „Dobrobit djece u prijelaznim ţivotnim periodima: Empirijska provjera Ekološko-dinamiĉkog modela", ĉija je mentorica izv. prof. dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić. U svrhu izrade diplomskog rada, a i analiziranja kvalitete rada djeĉjih vrtića za vrijeme pandemije Koronavirusa, ispitani su djeca, roditelji i odgajatelji/ce djeĉjeg vrtića u Karlovcu. Ukupno je sudjelovalo 175 osoba, od ĉega je 57-ero djece rane dobi, 54 roditelja i 64 odgajatelja/ica. Analizom podataka utvrĊeno je kako su djeca rane dobi dobro prihvatila vrtić, kako se ne boje virusa te da im zaštitne maske nisu predstavljale problem. S druge strane, roditelji i odgajatelji/ce su situaciju prilagodbe djece na djeĉji vrtić doţivjeli drugaĉije. Razinu kvalitete prilagodbe djece na djeĉji vrtić roditelji su ocijenili zadovoljavajućom, a odgajatelji/ce niţom razinom, tj. umjerenom. Zakljuĉno, u diplomskom radu uvelike se istiĉe znaĉaj suradnje svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa (djece, roditelja, odgajatelja), a što je i u skladu s modelom Ekološko-dinamiĉkih efekata, autora Rimm-Kaufmana i Piante, na kojemu i poĉiva cjelokupni diplomski rad.
Sažetak (engleski) Starting kindergarten is one of the most difficult moments in the life of a small child and his family. It is a period of life, which is usually accompanied by fear, uncertainty and general stress. For the past three years, children and their families, in addition to a new turning point in their lives, had to face a new situation in the world - the Corona virus pandemic.
The Corona virus pandemic has significantly influenced changes in work with children in the context of early and preschool education. In this context, it is important to look at and analyze the quality of work in specific situations, especially with situations of transition from family to kindergarten and the quality of adaptation in children, which was the main goal of this study.
This thesis is part of the project „Children's well-being in transition periods: The empirical validation of Ecological-dynamic model“, whose mentor is dr. sc. Sanja Tatalović Vorkapić. For the purpose of creating study and analyzing the quality of work of kindergartens during the Corona virus pandemic, children, parents and teachers of a kindergarten in Karlovac were examined. A total of 175 people participated, of which 57 were early age children, 54 parents and 64 teachers. The analysis of the data showed that children of early age accepted the kindergarten well, that they are not afraid of virus and that protective masks did not pose a problem for them. On the other hand, parents and educators experienced the situation of children's adaptation to kindergarten differently. The quality level of children's adaptation to kindergarten was rated satisfactory by the parents, while the educators rated it as a lower level, i.e. moderate. In conclusion, the thesis largely mentions the cooperation of all participants in the educational process (children, parents, teachers), which is in line with the model of Ecological-Dynamic Effects, authored by Rimm-Kaufman and Pianta, on which the entire study rests.
Ključne riječi
Djeca rane i predškolske dobi
djeĉji vrtić
prijelaz
prilagodba
pandemija Koronavirusa
Model ekološko-dinamiĉkih efekata
Ključne riječi (engleski)
Early and preschool children
kindergarten
transition
adjustment
Corona virus pandemic
ecological dynamic model of transition
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:473228
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-06 09:51:46