Naslov Zastupljenost iskustvenog učenja djece rane i predškolske dobi u zajednici
Naslov (engleski) Representation of Experiential Learning of Early and Preschool Children in the Community
Autor Lea Šešelja
Mentor Lucija Jančec (mentor)
Član povjerenstva Neva Slani (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Lucija Jančec (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vilko Petrić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2022-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Iskustveno učenje je oblik učenja blizak djeci kroz koje ona stječu iskustva iz svoje neposredne okoline vlastitim djelovanjem i istraživanjem. Također se iskustveno učenje spominje kao dio rada na projektu koje sa sobom nosi mnoge dobrobiti za dijete ukoliko se slijede dječji interesi i potiče istraživački duh djeteta. Rad na projektu oblik je integriranog kurikuluma kroz koji se nastoji integrirati odgojno- obrazovna područja i sagledavati dječji razvoj cjelovito. Rad na projektu integralan je dio Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje iz 2014. te uključuje i suradnju s užom i širom društvenom zajednicom. Ona je izrazito bitna za podizanje kvalitete odgojno-obrazovnog rada i cjelokupnog procesa jer čini dio konteksta u kojem dijete raste i razvija se. Cilj ovog rada bio je utvrditi količinu projekata, dominantna mjesta provođenja, inicijativu i sudionike projekata s tematikom iskustvenog učenja u zajednici u vremenskom periodu od 1999. do 2019. godine, a metoda rada koja je korištena jest analiza sadržaja. Analizirani projekti objavljeni su u časopisu Dijete, vrtić, obitelj te postavljeni na portal Hrčak. Rezultati su pokazali kako se u sklopu projekata posjećivalo više različitih mjesta, surađivalo s lokalnom zajednicom te kako su u većini projekata, uz djecu i odgajatelje, sudjelovali roditelji i vanjski suradnici. Broj objavljenih projekata istraživane tematike varira od godine do godine te su većinu projekata inicirala djeca što ukazuje na suvremeni pristup gdje se slijedi dječji interes. Ovim radom nastojalo se osvijestiti važnost i dobrobit suradnje odgojno-obrazovne ustanove s užom i širom društvenom zajednicom u provođenju projekata.
Sažetak (engleski) Experiential learning is a form of learning close to children through which they gain experience from their immediate environment through their own actions and research. Experiential learning is also mentioned as part of project work, which has many benefits for the child if the child's interests are followed and the research drive is encouraged. Work on the project is a form of integrated curriculum through which we try to integrate educational areas and look at children's development holistically. Work on the project is part of curriculum Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje from 2014. and it includes cooperation with the wider and closer community. Community is extremely important for raising the quality of educational work and the entire process because it forms part of the context in which the child grows and develops. The aim of this work was to determine the number of projects, the dominant places of implementation, the initiative and participants of projects with the theme of experiential learning in the community in the period from 1999. to 2019. The analyzed projects were published in the magazine Dijete, vrtić, obitelj and posted on the Hrčak portal, and the used method was content analysis. The results showed that as part of the projects many different places were visited, cooperation was done with the local community and parents and external collaborators participated in most of the projects, along with children and educators. The number of published projects on the researched topic varies from year to year and most of the projects were initiated by children, which indicates a modern approach where children's interests are followed. This work wanted to raise awareness of the importance and benefits of cooperation between the educational institution and the local and wider social community in the implementation of projects.
Ključne riječi
djeca rane i predškolske dobi
iskustveno učenje
rad na projektu
suradnja s užom i širom društvenom zajednicom
učenje u zajednici
Ključne riječi (engleski)
children of early and preschool age
experiential learning
project work
cooperation with wider and closer community
learning in the community
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:838289
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-26 14:49:23