Naslov Samoprocjena kompetentnosti učitelja u osnovnim školama i mentora za rad s darovitim učenicima
Autor Sanja Bobovčan
Mentor Jasna Arrigoni (mentor)
Član povjerenstva Anita Rončević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Darko Đekić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2021-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak U današnje vrijeme sve je više potencijalno darovite djece jer se svijet oko nas razvija enormnom brzinom. Mnoge razvijene zemlje svijeta za prevladavanje izazova suvremenog društva prepoznaju populaciju darovitih kao svoj bitan resurs. Upravo
zato je važan obrazovni sustav koji mora pratiti te promjene i biti usmjeren na razvoj svakog pojedinog djeteta, odnosno ključna je individualizacija kojom uvažavamo potrebe svakog djeteta. Isto tako, važno je da imamo kvalitetnog i dobro pripremljenog učitelja koji ima i razvijene kompetencije za rad s djecom s posebnim potrebama. Uz učitelje, učitelji mentori također igraju važnu ulogu u poučavanju darovitih. Naime, mentoriranje potencijalno darovite djece smatra se jednim od važnih oblika načina
rada s darovitima. Stoga je cilj ovog rada bio istražiti samoprocjenu kompetentnosti učitelja u osnovnim školama i mentora, koji djeluju u različitim drugim oblicima rada s darovitima kao što su npr. centri izvrsnosti, za rad s darovitim učenicima. Kao metoda
istraživanja korištena je anketa, a kao tehnika prikupljanja podataka anketni upitnik. Istraživanje je provedeno na uzorku (N=51) učitelja u Rijeci. Dobiveni rezultati ukazuju na to kako se većina učitelja ne smatra kompetentnima za rad s darovitim učenicima ili nisu sigurni, da radni staž i dosadašnje iskustvo prilikom samoprocjene kompetentnosti nisu statistički značajni u našem istraživanju (jer je u ispitivanju sudjelovalo najviše mladih učiteljica u osnovnim školama s malim radnim stažem, a k tome i kraćim iskustvom), da ne postoje razlike između samoprocjene kompetentnosti i stavova učitelja o cjeloživotnom obrazovanju, da postoji povezanost između profesionalnog razvoja i samoprocjene kompetentnosti u radu s darovitim učenicima (važno je napomenuti da njih 27.5% nije uopće sudjelovalo u niti jednom obliku usavršavanja). Također, zaključujemo da više od polovice ispitanika nema iskustva u radu s darovitim učenicima te da učitelji u prosjeku imaju uglavnom pozitivno iskustvo, da učitelji procjenjuju svoje pedagoške kompetencije vrlo dobrima, kao i da postoji povezanost između samoprocjene pedagoških kompetencija i nekih od stavova učitelja o obrazovanju darovitih.
Sažetak (engleski) Nowadays, there are more and more potentially gifted children because the world around us is evolving at an enormous rate. Many developed countries, in order to overcome the challenges of modern society, recognize the gifted population as their essential resource. This is where the importance of the educational system comes in, which must follow these changes and be focused on the development of each individual child, ie individualization by which we respect the needs of each child is the key. It is also important that we have a good quality and well-prepared teacher who also has developed competencies for working with special needs children. In addition to teachers, teacher mentors also play an important role in teaching the gifted. Namely, mentoring potentially gifted children is considered one of the important forms of working with the gifted. Therefore, the aim of this paper was to investigate the self-assessment of competence of primary school teachers and mentors, who work in various other forms of working with gifted people such as centers of excellence, which cater to gifted students. A survey was used as a research method, and a survey questionnaire was used as a data collection technique. The research was conducted on a sample (N = 51) of teachers in Rijeka. The obtained results indicate that most teachers do not considered themselves competent to work with gifted students or are not sure, that work experience and previous experience in self-assessment of competence are not statistically significant in our study (because the participants were mostly young teachers working in primary schools with low seniority, as well as poor experience), that there are no differences between self-assessment of competence and teachers’ attitudes about lifelong learning, and that there is a link between professional development and self-assessment of competence in working with gifted students (it is important to note that 27.5% did not participate in any form of training). We also conclude that more than half of the participants have no experience in working with gifted students and that on average teachers have a mostly positive experience, that teachers assess their pedagogical competencies as very good, and that there is a connection between self-assessment of pedagogical competencies and some teachers' attitudes towards the education of the gifted.
Ključne riječi
Kompetencije
darovitost
profesionalni razvoj
učitelji
učitelji mentori
Ključne riječi (engleski)
competencies
gifted
professional development
teachers
teacher mentors
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:678731
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-21 20:28:57