Naslov | Korištenje ICT u nastavi prirode i društva |
Autor | Petra Čavlović |
Voditelj/Mentor | Dunja Anđić (mentor)
|
Sažetak rada | Cilj istraživanja bio je utvrditi praksu korištenja IKT-a u nastavi prirode i društva te kompetencije učitelja i studenata o korištenju IKT-a u poučavanju i učenju nastave prirode i društva u osnovnim školama. Istraživanje je provedeno na području Primorsko- goranske i Karlovačke županije. Istraživanje je uključivalo 113 ispitanika: 67 učitelja/ica razredne nastave i 46 studenata Učiteljskog fakulteta u Rijeci. Dobiveni rezultati istraživanja ukazuju na to da učitelji IKT u nastavi prirode i društva koriste vrlo rijetko, a osobito njene suvremenije komponente. Korištenje IKT-a u nastavi prirode i društva i učitelji/ce i studenti su procijenili srednjim i srednje visokim rezultatima, odnosno procjenjuju se djelomično do prilično kompetentnima. Dobiveni rezultati ukazuju na to da učitelji/ce IKT smatraju značajnom za nastavu prirode i društva, dok su studenti taj značaj procijenili srednjim i srednje visokim rezultatima.
Također su dobivene statistički značajne razlike u samoprocjenama učitelja/ica i studenata o kompetencijam za korištenje IKT-a u nastavi prirode i društva. Rezultati su ukazali na to da se studenti smatraju kompetentnijima od učitelja/ica.
Statitički značajne razlike između studenata učiteljskog fakulteta i učitelja/ica osnovnih škola utvrđene su i na varijabli samoprocjene značaja IKT-a za nastavu prirode i društva. U tom slučaju učitelji su statistički višim rezultatima procijenili značaj IKT-a u nastavi prirode i društva u odnosu na studente. Na temelju rezultata istraživanja predlažu se smjernice za unaprjeđivanje kompetencija primjene ICT- a u obrazovanju budućih učitelja i u praksi osnovnih škola. |
Ključne riječi | IKT obrazovanje učitelj računalo u nastavi priroda i društvo |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | The Use of ICT in Teaching Natural and Human Science |
Povjerenstvo za obranu | Jasminka Mezak (predsjednik povjerenstva) Dunja Anđić (član povjerenstva) Petra Pejić Papak (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet u Rijeci |
Ustrojstvena jedinica niže razine | Katedra za metodike nastavnih predmeta prirodnih i društvenih znanosti |
Mjesto | Rijeka |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | integrirani preddiplomski i diplomski |
Naziv studijskog programa | Učiteljski studij |
Akademski / stručni naziv | magistar/magistra primarnog obrazovanja |
Kratica akademskog / stručnog naziva | mag.prim.educ. |
Vrsta rada | diplomski rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2016-09-22 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | The aim of this study was to determine the practice of using ICT in teaching nature and society and competence of teachers and students on the use of ICT in teaching and learning of nature and society in primary schools. The survey was conducted in the area of Primorsko – Goranska and Karlovac County. The study included 113 participants: 67 teachers of primary school and 46 students of the Teacher Training Faculty in Rijeka. Research results suggest that teachers very rarely use ICT in teaching nature and society, and especially its modern components. The use of ICT in teaching science and society teachers and students rated with medium and medium-high scores, and are estimated partially to quite competent. The results indicate that teachers consider ICT as significant for teaching science and society, while students assess the significance with medium and medium-high results.
Statistically significant differences shown in self a- assessment of teachers and students for competence of using ICT in teaching nature and society. The results showed that the students feel more competent than the teachers.
Statistically significant differences shown at the variables of self-importance of ICT for teaching science and society between the students and the teachers in primary school. In this case, teachers assed the importance of ICT in the teaching of science and society higher that students. Based on the results of research guidelines for improving competence application of ICT in |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | ICT education teacher computer in learning |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:189:359159 |
Pohranio | Lea Lazzarich |