Naslov Vrednovanje programa edukacije roditelja o važnosti tjelesnoga vježbanja
Autor Nika Vincetić
Mentor Vilko Petrić (mentor)
Član povjerenstva Biljana Trajkovski Višić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Minić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2018-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Zbog sve češćih pojava kroničnih bolesti koje zahvaćaju sve mlađu populaciju, neophodno je osvijestiti ljude o važnosti tjelesne aktivnosti od najranije životne dobi.
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi prevalenciju razine tjelesne aktivnosti djece jasličke dobi i njihovih roditelja te na temelju iste vrednovati tromjesečni program njihove edukacije o važnosti tjelesnoga vježbanja. Uzorak ispitanika činilo je petnaestero djece jasličke dobi Dječjeg vrtića Rijeka te 27 roditelja spomenute djece. Tjelesna aktivnost ispitanika procijenjena je na temelju dijelova standardiziranih upitnika za procjenu razine tjelesne aktivnosti Health Behaviour for Children i International Physical Activity Questionnaires. Razlike u broju ispitanika koji spadaju u određenu razinu tjelesne aktivnosti prije i nakon provedbe programa, izračunate su Hi – kvadrat testom dok je statistička razina značajnosti testirana uz pogrešku p= 0,05%. Istraživanje je trajalo 3 mjeseca, a uključivalo je kineziološke radionice, stvaranje promotivnog letka te svakodnevne organizirane kineziološke aktivnosti s djecom.
Rezultati su pokazali značaj i efikasnost provedenog programa edukacije o važnosti tjelesnog vježbanja zbog činjenice da je, nakon njegove realizacije, došlo do značajnog napretka u rezultatima kod roditelja (p=0.01) i kod djece (p=0.00). Svi su ispitanici, nakon edukacijskog programa, provodili više vremena u tjelesnoj aktivnosti na tjednoj razini nego što su to činili prije pokretanja programa.
Vrednovanim kineziološkim programom edukacije možemo utjecati na povećanje razine tjelesne aktivnosti djece i roditelja, samim time i na njihovu kvalitetu života kao i na zdravstveno stanje koje se tjelesnom aktivnošću poboljšava te se smanjuju rizici od brojnih bolesti. Neophodna je borba protiv nekretanja, osobito u suvremenom svijetu u kojem dominira sedentarni način života i sve njegove, nerijetko negativne posljedice. U borbu protiv nekretanja može se i treba krenuti od dječje najranije dobi, a ovo istraživanje utvrdilo je jedan od načina kako to učiniti.
Sažetak (engleski) Because of the more common chronic diseases affecting the younger population, it is necessary to alert people to the importance of early-on-day physical activity.
The aim of this study was to determine the prevalence of the physical activity of toddlers and their parents and to evaluate the three-month programme of their education on the importance of physical exercise. The sample of respondents was fifteen children of the kindergarten of the Children's Kindergarten Rijeka and twenty seven parents of the mentioned children. The body's activity was evaluated on the basis of standardised questionnaires for the assessment of the physical activity level of Health Behavior for Children and International Physical Activity Questionnaires. Differences in the number of subjects that belong to a certain level of physical activity before and after the implementation of the programme were calculated by the Hi - square test while the statistical level of significance was tested with the error p = 0.05%. The research lasted for 3 three months, including kinesiological workshops, creating a promotional leaflet and daily organised kinesiological activities with children.
The results showed the significance and effectiveness of the implemented education programme on the importance of physical exercise due to the fact that after its realization there was significant progress in the results of parents (p = 0.01) and children (p = 0.00). All respondents, after the education programme, spent more time on weekly physical activity than they did before launching the programme.
With a valued kinesiological education programme, we can influence the increase in the level of physical activity of children and parents, on their quality of life as well as on the health condition that physical activity improves and reduce the risks of many diseases. It is necessary to fight against the exploitation, especially in the modern world dominated by the sedentary lifestyle and all its, often negative, consequences. In the fight against the immobility, it may be necessary to start from the earliest age of children's life, and this research has identified one of the ways to do so.
Ključne riječi
tjelesna aktivnost
program edukacije
djeca rane dobi
roditelji
Ključne riječi (engleski)
physical activity
education programme
toddlers
parents
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:494271
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-09-17 14:39:14