Naslov Kultura vrtića i profesionalni razvoj odgajatelja
Autor Kristina Badurina
Mentor Lidija Vujičić (mentor)
Član povjerenstva Lidija Vujičić (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2018-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Kultura odgojno-obrazovne ustanove predstavlja jednu od ključnih okosnica kvalitativnih promjena u praksi i u implementaciji temeljnih odrednica Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2015), a naročito u poimanju važnosti profesionalnog razvoja odgajatelja. Pozivajući se na mnoge autore u radu, ona se prepoznaje po međusobnim odnosima članova ustanove i njihovom zajedničkom radu, stilu upravljanja, organizacijskom i fizičkom okruženju te po stupnju usmjerenosti na kontinuirano učenje i istraživanje odgojno-obrazovne prakse.
Teorijski se dio rada stoga odnosi na prikaz složenosti i dinamičnosti kulture ustanove kroz poglavlja koja detaljnije prikazuju njezine dimenzije te zaključno ističu njihovu međuovisnost u djelovanju čime se ističe važnost profesionalnog razvoja kao puta ka unapređenju kvalitete kulture ustanove. Empirijski se dio rada odnosi na postizanje uvida u osobna shvaćanja odgajatelja o vlastitoj profesiji i profesionalnom razvoju kao dimenzijama kulture vrtića.S obzirom na prirodu cilja ovog istraživanja, korišten je kvalitativan, narativni pristup s elementima etnografskog pristupa budući da sagledava sudionika u njihovom prirodnom okruženju te polazi od njihova referentnog okvira - osobne priče(Cohen, Manion, Morrison, 2007;Halmi, 2013). U ovom je istraživanju sudjelovalo pet odgajateljica, a u svrhu prikupljanja podataka provedeni su polustrukturirani intervjui. Kroz tematske mreže data je analiza dobivenih rezultata kojom se ostvaruje uvid u poimanje odgajatelja o profesionalnom razvoju i drugim čimbenicima kulture odgojno-obrazovne ustanove.
Sažetak (engleski) Culture of the educational institution represents one of the key cornerstones of qualitative change in practice and in the implementation of the fundamental provisions of the Croation National Curriculum for Early and Preschool Education (2015), particularly in the understanding of importance of educators professional development. It is recognized by the mutual relations of the members of the institution and their common work, the style of management, the organizational and physical environment, and by the degree of focus on continuous learning and research of the educational practice.
The theoretical part of the work, therefore, relates to the complexity and dynamics of the culture of the institution through chapters that outline its dimensions more extensively and conclude in their interdependence in action, emphasizing the importance of professional development as a way of improving the quality of culture of the institution. The empirical part of the work involves gaining insight into the personal understanding of educators about their own profession and professional development as the dimensions of kindergarten culture. Given the nature of the purpose of this research, a qualitative, narrative approach with ethnographic parts, has been used as it sees the participants in their natural environment and starts from their reference framework - personal story (Cohen, Manion, Morrison, 2007, Halmi, 2013). In this research has participated five educators, and semi-structured interviews were conducted for the purpose of data collection. Through the thematic networks, an analysis of the obtained results provides an insight into the perceptions of the educators about the professional development and other factors of the culture of the educational institution.
Ključne riječi
kultura odgojno-obrazovne ustanove
narativni pristup
odnosi unutar ustanove
profesionalni razvoj odgajatelja
Ključne riječi (engleski)
culture of an educational institution
narrative approach
professional development
relationships within the institution
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:914423
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-07-23 18:03:07