Naslov Stavovi učitelja o različitim pristupima vrednovanju
Autor Sara Hlanuda
Mentor Petra Pejić Papak (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2024-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Vrednovanje, formativno i sumativno, predstavlja značajan sustavni dio kurikulumskog kruga poučavanja. Nakon planiranih odgojno-obrazovnih ishoda na razini aktivnosti, učitelj odabire metode i pristupe vrednovanju: vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje i/ili vrednovanje naučenog koje je nužno kontinuirano kombinirati. Kvalitetnom implementacijom različitih pristupa vrednovanja svi sudionici odgojno-obrazovnog procesa dobivaju pravovremene povratne informacije koje dovode do poboljšanog rada i krajnjeg rezultata.Iz toga razloga učitelji trebaju razvijati kompetencije za primjenu različitih pristupa vrednovanja u procesu učenja i poučavanja. Provedbom ankete među učiteljima razredne nastave (n=100) iz Primorsko-goranske županije i Istarske županije cilj je bio ispitati stavove učitelja o procesu vrednovanja u odgojno-obrazovnoj praksi, analizirati učestalost provedbe različitih oblika vrednovanja u odgojno-obrazovnoj praksi i primjene formativnog vrednovanja u nastavnom procesu, utvrditi metode vrednovanja koje koriste učitelji razredne nastave, te analizirati učestalost korištenja multimedije i digitalnih alata u procesu vrednovanja. Rezultati ukazuju kako učenici prepoznaju važnost davanja povratne informacije o uspjehu i njihovom napretku te ih daju učenicima tijekom nastavnog procesa. Ispitani učitelji smatraju se kompetentnima za primjenu različitih pristupa vrednovanja te koriste formativno i sumativno vrednovanje, no prilikom zaključivanja ocjene najčešće koriste samo sumativno vrednovanje. Najčešće primjenjuju formativno vrednovanje u nastavi Hrvatskog jezika i Prirode i društva, a najmanje na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture. Formativno vrednovanje najčešće koristi pri usustavljivanju i ponavljanju sadržaja, a najmanje u etapi motivacije i uvođenja u temu. Najčešće korištene metode vrednovanja među ispitanicima su izlazne kartice te liste za samoprocjenu. Učitelji se prilikom vrednovanja koriste multimedijom i digitalnim alatima.
Sažetak (engleski) Evaluation, both formative and summative, represents a significant systematic part of the curricular cycle of teaching. After planning educational outcomes at the activity level, the teacher selects methods and approaches to evaluation: assessment for learning, assessment as learning, and/or assessment of learning, all of which must be continuously combined. Through the effective implementation of various evaluation approaches, all participants in the educational process receive timely feedback, leading to improved performance and final outcomes. For this reason, teachers need to develop competencies for applying different evaluation approaches in the learning and teaching process.
A survey was conducted among primary school teachers (n=100) from the Primorsko-goranska županija and Istarska županija. The aim of this study is to examine teachers' attitudes towards the evaluation process in educational practice, analyze the frequency of implementing different forms of evaluation in educational practice, and the application of formative assessment in the teaching process, identify the evaluation methods used by primary school teachers, and analyze the frequency of using multimedia and digital tools in the evaluation process. The results indicate that teachers recognize the importance of providing feedback to students about their success and progress, and they provide it to students immediately after assessment. The surveyed teachers consider themselves competent in applying formative and summative evaluation but tend to use only summative assessment when finalizing grades. Formative assessment is most frequently used in Croatian Language and Science and Social Studies, and least in Physical and Health Education. Formative assessment is most often employed during the consolidation and review of content and least during the motivation and introduction phases. The most commonly used evaluation methods among the respondents are exit cards and self-assessment checklists. Multimedia and digital tools are used during evaluation.
Ključne riječi
vrednovanje za učenje
vrednovanje kao učenje
vrednovanje naučenog
učitelji.
Ključne riječi (engleski)
evaluation for learning
evaluation as learning
evaluation of learning
teachers.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:064131
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-11 12:07:08