Naslov Odstupanja u motoričkim obrascima djece pri svladavanju baratanja predmetima
Autor Suzana Juraj
Mentor Vilko Petrić (mentor)
Član povjerenstva Sanja Ljubičić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Lucija Jančec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2024-07-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Cilj ovog rada bio je utvrditi kinematički obrazac i definirati aktualni standard motoričkog obrasca pri izvedbi bacanja i hvatanja lopte objema rukama od tla i iz visine djece rane i predškolske dobi kroz analizu interindividualne biotičke varijacije u kinematičkim obrascima kretanja djece u odnosu na njihovu kronološku dob, indeks tjelesne mase i iskustvo baratanja loptom. Istraživanje je provedeno u mješovitoj odgojno-obrazovnoj skupini „Ježići“ Dječjeg vrtića „Slavuj“ u Svetoj Nedelji. U istraživanju je sudjelovalo 18-ero djece rane i predškolske dobi, 5 dječaka i 13 djevojčica. Prosječna dob ispitanika je 42,83 mjeseci (min = 24, max = 56). Za procjenu morfoloških karakteristika uzorka primijenjene su varijable tjelesna visina, tjelesna masa i indeks tjelesne mase. Za procjenu odstupanja u motoričkim obrascima pri bacanju i hvatanju lopte objema rukama procijenjena je uspješnost i mjereno je trajanje motoričkih obrazaca bacanja i hvatanja male i velike lopte od tla i iz visine. Rezultati istraživanja ukazuju da na odstupanja u motoričkim obrascima djece rane i predškolske dobi pri svladavanju bacanja i hvatanja lopte objema rukama najviše utječe dob djeteta i nepostojanje prethodnog svakodnevnog iskustva baratanja loptom. U ovom istraživanju pokazalo se da spol i indeks tjelesne mase nemaju značajniji utjecaj na odstupanja u motoričkim obrascima djece rane i predškolske dobi pri svladavanju bacanja i hvatanja lopte objema rukama. Motorički razvoj, kao jednu od sastavnica cjelovitog razvoja, potrebno je svakodnevno poticati mnogobrojnim prilikama za kretanje, kako u obiteljskom, tako i u institucijskom kontekstu. Djetetu to mogu osigurati samo osviješteni roditelji i odgajatelji, jer je od iznimne važnosti za dijete u ranom i predškolskom periodu učenje po modelu bliske osobe.
Sažetak (engleski) The aim of this study was to determine the kinematic pattern and define the current standard of motor skills during the execution of throwing and catching a ball with both hands from the ground and from a height in early and preschool-aged children, through the analysis of interindividual biotic variation in the kinematic movement patterns of children in relation to their chronological age, body mass index, and ball-handling experience. The research was conducted in the mixed educational group "Ježići" at the "Slavuj" Kindergarten in Sveta Nedelja. The study involved 18 early and preschool-aged children, 5 boys and 13 girls. The average age of the participants is 42.83 months (min = 24, max = 56). To assess the morphological characteristics of the sample, variables such as body height, weight, and body mass indeks were applied. To evaluate deviations in motor patterns during throwing and catching a ball with both hands, the success rate was assessed, and the duration of the motor patterns for throwing and catching a small and large ball from the ground and from a height was measured. The results of the study indicate that deviations in the motor patterns of early and preschool-aged children when mastering throwing and catching a ball with both hands are most influenced by the child's age and the lack of prior daily experience with handling a ball. This study showed that gender and body mass index do not have a significant impact on deviations in the motor patterns of early and preschool-aged children when mastering throwing and catching a ball with both hands. Motor development, as one of the components of overall development, needs to be stimulated daily through numerous opportunities for movement, both in the family and institutional context. This can only be ensured for the child by aware parents and educators, as learning from the model of a close person is extremely important for a child in the early and preschool period.
Ključne riječi
morfološke karakteristike
motorički razvoj
biotička motorička znanja
motorički obrasci bacanja i hvatanja
kinematička analiza
Ključne riječi (engleski)
morphological characteristics
motor development
biotic motor skills
motor patterns of throwing and catching
kinematic analysis
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:027992
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-17 07:51:14