Naslov (hrvatski) | Metodika Hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi |
Autor | Marinko Lazzarich |
Urednik | Željko Boneta |
Autorova ustanova | Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za humanističke znanosti i umjetnička područja) |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline) |
Sažetak (hrvatski) | Knjiga Metodika Hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi teorijsko-empirijska je publikacija koja nastoji rasvijetliti najvažnije sadržaje metodike materinskoga jezika zasnovane na stručnim i znanstvenim načelima. Poštujući posebnost metodike kao
znanstvene discipline čija teorijska polazišta nalaze svoju praktičnu primjenu u nastavnoj praksi na svim obrazovnim stupnjevima, u knjizi su prikazane relevantne spoznaje o nastavi jezika i književnosti, učenju, poučavanju, školskom kurikulu i odgojno-obrazovnim procesima u primarnom obrazovanju. Budući da je priroda metodike, znanosti o poučavanju nastavnoga predmeta, složena i slojevita, knjiga promiče višedisciplinarnost u znanstvenoj dimenziji primjene u nastavi. Njezino je stvaranje potaknuto potrebom za sveobuhvatnom sveučilišnom studijom jezičnoga odgoja u razrednoj nastav;. ·
Sadržaj knjige utehieljenje na dugogodišnjoj nastavnoj praksi i radu u osnovnoj i srednjoj školi, sudjelovanjima na državnim smotrama stvaralaštva i natjecanjima iz hrvatskoga jezika, aktivnosti_ma u raznim prosvjetnim tijelima i povjerenstvima
na stručnim ispitima, te mentorstvu studentima u školama vježbaonicama. U knjizi je metodička teorija oprimjerena konkretnim nastavnim modelima, sve u cilju funkcionalne primjene teorije odgojno-obrazovnoga čina. Odabir humanističko-komunikacijskoga pristupa uvjetovan je prirodom obrazovnoga područja jer je riječ o sustavu koji promiče metodički pozitivizam u području nastave materinskoga jezika, važne sastavnice školskoga kurikula koja se proteže u čitavoj obrazovnoj vertikali hrvatskoga školstva. lako su obuhvaćene sve sastavnice predmeta Hrvatski jezik, pozornost je usmjerena prvom obrazovnom ciklusu - nižim razredima osnovne škole. Ova znanstvena monografija namijenjena je sustavu visokoškolskoga obrazovanja u području nastavničkih studija, studentima, učiteljima, pripravnicima
i odgojiteljima. Osim što upućuje na temeljne postavke metodike materinskoga jezika i književnosti, može osvijestiti učitelje ! odgojitelje o važnosti pristupa pouci materinskoga jezika u nižim razredima osnovne škole. Pojedina područja u knjizi su
otprije proučena i istražena, paje u promišljanju metodike kao znanstvene discipline uspostavljen dijalog s metodičarima, lingvistima i teoretičarima, otvorena rasprava o aktualnim metodičko-didaktičkim pitanjima i prijeporima. Logično je da knjiga
može biti pouzdan predložak i poticaj za daljnja istraživanja u području metodike hrvatskoga jezika. Poticaj pisanju i glavna misao vodilja bila je obrana dostojanstva prosvjetarske profesije. Nadam se da će sadržaj knjige ponuditi odgovore na važna pitanja i dvojbe s kojima se suočavaju sudionici školske trijade. |
Ključne riječi (hrvatski) | |
Jezik | hrvatski |
Vrsta publikacije | Autorska knjiga-Znanstvena knjiga-Znanstvena monografija |
Status objave | Objavljen |
Vrsta recenzije | Recenziran - domaća recenzija |
Verzija publikacije | Objavljena verzija rada (izdavačev PDF) |
Izdanje | 1 |
Volumen | 1 |
Broj stranica | 353 |
ISBN | 978-953-7917-11-1 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:189:114788 |
Datum objave tiskanog izdanja | 2017 |
Vrsta resursa | Tekst |
Izdavač | Učiteljski fakultet |
Mjesto izdavanja | Rijeka |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | ![]() |
Datum i vrijeme pohrane | 2022-11-17 13:01:41 |