Scientific / art field, discipline and subdiscipline | INTERDISCIPLINARY AREAS OF KNOWLEDGE Educational Sciences (Child and Educational Psychology, Sociology of Education, Political Science of Education, Economics of Education, Anthropology of Education, Neurosciences and Early Learning, Educational Disciplines) |
Abstract | Pjevanje je jedan od najstarijih oblika muziciranja, a definira se kao glazbeno izražavanje ljudskim glasom. Pjevanje se redovito povezuje s riječima, no razlikuje se od govora, ponajprije dužinom trajanja pjevnih tonova. Dokazano je da dijete već u majčinoj utrobi prepoznaje majčin glas te pokazuje reakcije na razne zvukove i melodije. Prema Završkom (1995) dijete u šestoj godini života trebalo bi moći pjevati sa sigurnošču i stabilnošću te intonativno čisto, a u opsegu intervala sekste. Prema Kurikulumu Glazbene kulture, u domeni pjevanja od učenika se očekuje samostalno pjevanje i izvođenje brojalica uz uvažavanje glazbeno-izražajnih sastavnica, odnosno metra/dobi, tempa, visine tona i dinamike. Jezična kompetencija je vidljivo počela opadati kod djece, dok su govorno-jezične teškoće u porastu. Vjeruje se da ovakvom porastu pridonosi prekomjerna uporaba tehnologije i neadekvatno zadovoljavanje dječjih potreba već od predškolske dobi. Pravilan izgovor, kao i u govoru, vrlo je važan i za pjevanje. Stoga, kao što već uvidjeli mnogi znanstvenici i stručnjaci, pa među njima i Ivon, Jurić, Mendeš, Pivac i Velički, javlja se potreba za poticanjem govora. Cilj je ovog rada dati pregled istraživanja kako pjevanje utječe na razvoj govora. Iako se ova tema može sagledati s logopedskog aspekta, ovaj rad će se temeljiti na istraživanju utjecaja glazbenih aktivnosti na govor. Radom će se prikazati i objasniti funkcioniranje anatomije pjevačkog i govornog aparata te njihov razvoj kod djece, ponudit će se pregled razvoja glazbene nastave u Hrvatskoj do danas te prikazati utjecaj glazbe, pjevanja i brojalica na razvoj glasa i govora. Nadalje, ponudit će se pregled istraživanja o utjecaju glazbe na razvoj govora te će se istaknuti važnost vokalne edukacije i vokalne higijene u odgojno-obrazovnom području. S obzirom na to da su istraživanja pokazala da muzikoterapija pozitivno utječe na razvoj govora kod djece s teškoćama, očekuje se da će pjevanje pozitivno utjecati na razvoj govora kod djece koja nemaju dijagnosticirane govorne teškoće. |
Abstract (english) | Singing is one of the oldest forms of making music and is defined as the musical expression of the human voice. Singing is regularly associated with words but differs from speech, primarily, in the duration of the singing tones. It has been proven that a child recognizes mother's voice in her womb and shows reactions to various sounds and melodies. According to Završki (1996) a six year old child should be able to sing safely and stably with clean intonation in the range that includes the interval of sex. According to the Curriculum of Music, in the field of singing, students are expected to sing independently and perform songs and counters in proper meter, tempo, pitch and dynamic. Language competence has visibly begun to decline in children, while speech-language difficulties are on the rise. Excessive use of technology and inadequate satisfaction of children's needs from preschool age are believed to contribute to this increase. Proper pronunciation, as well as speech, is very important for singing as well. Therefore, as many scientists and experts, including Ivon, Jurić, Mendeš, Pivac and Velički, have already realized that there is a need to encourage speech. The aim of this paper is to provide an overview of research on how singing affects speech development. Although this topic can be viewed from a speech therapy aspect, this paper will be based on research how musical activities affect speech. The paper will present and explain the functioning of the singing and speaking voice anatomy and their development in children. Also, it will offer an overview of the development of music teaching in Croatia until today and will show the impact of music, singing and counting on voice and speech development. Furthermore, the paper will offer an overview of how music affects speech development and will show why is vocal education and vocal hygiene important in the field of education. Given that research has shown that music therapy has a positive effect on speech development in children with disabilities, singing is expected to have a positive effect on speech development in children who have not been diagnosed with speech difficulties. |